مسئول بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری :

بسیج هنرمندان شاخصهای هنر انقلابی را معرفی می کند

مجتبی بیگی، برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان در استان چهار محال و بختیاری را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۶۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ "مجتبی بیگی " مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان با گرامیداشت یاد و خاطره 2000شهید هنرمند کشور به ویژه سید شهیدان اهل قلم شهیدمرتضی آوینی و شهدای هنرمند استان گفت: ماهیت انقلاب اسلامی یک حرکت فرهنگی و اعتقادی بود.

وی، افزود: حولات یادشده در عرصه فرهنگ و هنر پس از انقلاب اسلامی، درزمینه‌هایی چون؛ زبان هنری، محتوای انقلابی و مکتبی، جهت‌گیری هنر، رشد استعدادهای تازه هنری و ادبی، آثار هنری و تألیفات ماندگار و اثرگذار و تولیدات هنری در جهت تکامل و رشد مردم بوده است.

بیگی، تصریح کرد: بررسی ادبیات و هنرانقلاب در ایران و نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در«پدید آمدن » یا «ساختار»، «قالب‌ها»، «محتوا» و «ویژگیها»ی آن، بحثی گسترده تر می طلبد و بجاست كه پژوهشگران هنر، متولیان و مدیران فرهنگی كه دغدغه نظام و آرمانهای آن را دارند، در این زمینه گامهایی اساسی و شایسته‌ای بردارند .

وی ادامه داد: بسیج هنرمندان که خود تولد یافته هنر انقلاب اسلامی است، بر خود فرض می داند که با تمام ظرفیت موجود در تبیین هنر انقلاب اسلامی تلاش نماید و شاخصهای هنر انقلاب را معرفی نماید و بر اساس نقشه راهی که مقام معظم رهبری تععین نموده است حرکت نماید .

بیگی هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را فرصت مغتنمی برای تبیین هنر انقلاب اسلامی، معرفی چهره ها و شاخصه های جبهه فرهنگی و هنر انقلاب اسلامی، معرفی نقش بسیج هنرمندان در عرصه های مختلف كشور (عرصه جنگ نرم، سازندگی، فرهنگی، آموزشی و...) و تغییر موازنه های فرهنگی، هنری و ادبی و ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، ایجاد شور و نشاط بیشتر در جمع هنرمندان بسیجی در راستای تحقق اهداف رفیع انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی، خاطر نشان ساخت: سازمان بسیج هنرمندان استان و رده های تابعه در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله؛ غبار روبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا توسط جمعی از هنرمندان بسیجی، دیدار هنرمندان بسیجی با نماینده محترم ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده های معظم شهدای هنرمند، برپایی نمایشگاه عکس و کاریکاتور در مصلای نمازجمعه شهرکرد و دیدار با هنرمندان پیشکسوت را اجرا می کند.

ارسال نظرات