همسران و مادران شهدای مدافع حرم تجلیل شدند

به مناسبت سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه(س) همسران و مادران شهدای مدافع حرم در اراک تجلیل شدند.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۲۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، در جشن میلاد "یاس نبوی" که به همت سپاه ناحیه اراک در سالن ورزشی 9 دی برگزار شد از مادران و همسران شهدای مدافع حرم این شهرستان با اهداء لوح تجلیل شد.

در این مراسم مجری شعری را در وصف شهدای مدافع حرم ایراد کرد سروده‌ "مدافعان حرم زینب" که یکی از شاعران جوان کشور پس از شهادت سردار همدانی آن را سرود با این مضمون:

پای زینب کوچه‌ها را یک به یک رَد می‌کنیم ما دمشقش را شبیه شهر مشهد می‌کنیم

نوش جان دشمنش شلیک‌های نابمان ای همه جان‌ها فدای خواهر اربابمان

ما به قصد پاسداری از حرم برخاستیم "شصت و نه" بار از خودش اذن شهادت خواستیم

جان سپردن در حرم یک افتخار دائمی‌ست پس لباس ارتشی اینجا لباس خادمی‌ست

سر برای عشق ناچیز است در آیینمان بند دل‌هامان گره خورده است بر پوتینمان

می‌شود فردا پر از لبخند گل‌ها سوریه خط آهن می‌زنیم از کربلا تا سوریه

در بخش دیگر مجری اظهار داشت شهدای مدافع حرم در خطاب به دانش مردم گفتند:

در سینه شراره های غم میریزیم خون، پای ورودی حرم میریزیم

گر پا بگذارید به صحن زینب والله زمانه را بهم میریزیم

ما جلوه ای از یک غضب عباسیم بر حرمت ناموس خدا حساسیم

بعد از پایان یافتن سخنان مجری از فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه اراک و حجت‌الاسلام نصوری از مرکز مهدویت قم درخواست شد تا از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل کنند.

به این منظور از همسر و مادر شهید مدافع حرم این شهرستان "محمد زهره‌وند" و مادر شهید "سعید مسلمی" و نیز همسر شهید "حمیدرضا انصاری" درخواست شد تا در جایگاه حضور بهم رسانند.

روز زن شهید "انصاری" در سوریه بود

زمانی که مجری از همسر شهید "انصاری" پرسید که سال گذشته به مناسبت هفته زن چه هدیه‌ای از شهید دریافت کردید؟

همسر شهید در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود با لحظه‌ای تاخیر که با سکوت پر معنا همراه بود گفت: سال گذشته همسرم به منظور دفاع از عقیله بنی‌هاشم(ع) در سوریه بود و چون مدتی پس از میلاد حضرت زهرا(س) به میهن بازگشت به خاطر ندارم که چه هدیه‌ای را از ایشان دریافت کردم.

مادر مرا شرمنده حضرت زینب(س) نکن

در سوالی مشابه از مادر شهید "مسلمی" مطرح شد که مادر شهید اینگونه جواب داد:

"سعید" روز مادر مبلغ 500 هزار ریال را در پاکتی قرار داد و با روی گشاده روز مادر را تبریک گفت، او بسیار خوش اخلاق و با محبت بود همیشه در کنارم می‌نشست و جویای احوالم می‌شد، از اوضاع و احوال زندگی و دیگران پرس و جو می‌کرد، بسیار شوخ طبع بود.

یک‌بار به او گفتم می‌خواهم دامادت کنم، در پاسخ به من گفت: مادر جان من قصد حرم حضرت زینب(س) را دارم.

گفتم بمان تا برای همسر مناسبی را برایت انتخاب کنم.

گفت: تا زمانی که دفاع از حرم حضرت زینب(س) واجب است قصد ازدواج ندارم.

گفتم: نرو

گفت: مادر مرا شرمنده حضرت زینب(س) نکن، خودت نیز شرمنده حضرت نشو، این همه زحمت کشیده‌ای و من نتوانسته‌ام جبران کنم اگر توفیق شهادت داشته باشم شاید در آخرت بتوانم اندکی از زحمات تو را جبران کنم.

به حضرت زینب(س) سپردمش و در آخرین سخن گفت: مادر از خداوند بخواه هرچه صلاح است همان شود و من نیز پذیرفتم و همین درخواست را کردم.

"ریحانه" این افتخار را دارد که بزرگترین مرد دنیا شهید "زهره‌وند" پدرش است

همسر شهید "زهره‌وند" به همراه تنها یادگار شهید در جایگاه قرار گرفت و اینگونه همسر خود را معرفی کرد: همسر اولین شهید مدافع حرم از اراک شهید بزرگوار "محمد زهره‌وند" هستم.

در پاسخ به سوال مجری درباره هدیه روز زن گفت: شهید "زهره‌وند" تقریبا تمامی مناسبت‌ها را به یاد داشت و سعی می‌کرد با شاخه گلی هم شده مرا خوشحال کند و برای روز همسر نیز یک شاخه گل زیبا با مقداری پول به من هدیه دادند که شاید از نظر مادی درخور توجه نبود ولی برایم بسیار ارزشمند بود.

در پاسخ به این سوال که ریحانه بی‌قرار پدر نیست گفت: شاید دلتنگ شود و بی‌قراری کند ولی هم الان می‌داند و هم با یاری خداوند به او یاد خواهم داد که اگرچه پدرش وجود فیزیکی ندارد اما این افتخار را دارد که بزرگترین مرد دنیا شهید "زهره‌وند" پدرش بوده حتی اگر وجود فیزیکی نداشته باشد ولی همیشه و همه جا در کنار اوست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات