حضرت زهرا اسوه‌ای در دفاع از ولایت/شهدا در دفاع از ولایت از حضرت زهرا (س) الگو گرفتند

حجت‌الاسلام نصوری گفت: حضرت زهرا (س) الگوی کاملی است که نه تنها زنان بلکه مردان نیز باید به ایشان اقتدا کنند چراکه در طول زندگی کوتاه خود از شأن، منزلت و فضیلتی والا برخوردار بود و در مسیر دفاع از ولایت حرکت کرد.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۲۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام نصوری در جشن میلاد کوثر که در سالن ورزشی 9 دی سپاه ناحیه اراک برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) اگرچه سن کمی داشتند ولی در روایات القاب و توصیفات متعددی را نسبت به ایشان می‌بینیم و می‌شنویم از جمله این القاب سیده‌نساء‌العالمین یعنی فاطمه(س) جزو بزرگترین زنان در دنیا و آخرت است.

وی افزود: حضرت فاطمه(س) در اوج معنویت و بزرگی حجت را برای ما مسلمان تمام کرده است و خودش حجت الهی است.

حجت‌السلام نصوری تصریح کرد: در شان و منزلت حضرت زهرا(س) همین بس که امام حسن عسکری(ع) فرمودند "ما حجت خدا بر زمین هستیم اما زهرای مرضیه(س) حجت بر همه امامان است" و در روایتی دیگر حضرت مهدی(عج) می‌فرماید "زهرای مرضیه(س) الگوی من است".

وی با اشاره به الگو بودن حضرت فاطمه(س) برای مردان و زنان عالم گفت: حضرت زهرا (س) الگوی کاملی است که نه تنها زنان بلکه مردان نیز باید به ایشان اقتدا کنند چراکه در طول زندگی کوتاه خود از شأن، منزلت و فضیلتی والا برخوردار بود و در مسیر دفاع از ولایت حرکت کرد.

حجت‌السلام نصوری ادامه داد: در زندگی این بانوی بزرگ اسلام سه نوع شناخت عمیق وجود داشت که ایشان را به عنوان الگو در تمامی شئونات زندگی مطرح می‌ساخت و ما نیز باید در مسیر ایشان حرکت کنیم و الگوی رفتاری و اخلاقی خود را شخصیت آن حضرت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امام شناسی، زمان شناسی و دشمن شناسی از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان است، حضرت فاطمه(س) در تمام مراحل زندگی خود به دنبال رضایتمندی حضرت علی(ع) به عنوان امام زمان خویش بودند.

حجت‌السلام نصوری با اشاره به انتظارات امام زمان(عج) از بشریت تصریح کرد: در دعای عهد تمامی انتظاراتی را که امام عصر(عج) از ما انتظار دارند اشاره شده از جمله مطیع بودن، دفاع از امام و آمادگی شهادت در راه امام داشتن است، مسری که حضرت فاطمه (س) در آن حرکت کردند و اولین شهید راه ولایت شدند.

وی یادآور شد: در جامعه کنونی دشمن به دنبال ترویج فساد و راحت کردن گناه از طریق ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی بوده تا شیرازه زندگی اسلامی را از هم بپاشد و در این میان بایستی نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیم.

وی افزود: انسان‌ها باید سیره اندیشه و زندگی حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند و از ولایت، حجاب اسلامی و غیرت ایرانی خود دفاع کنند، زنان باید به تربیت فرزندان که یک مقوله ارزشی است توجه ویژه‌ای داشته و از بانوی اسلام حضرت فاطمه (س) یاد بگیرند، که به جامعه فرزندانی تحویل دهند که ادامه دهند راه اسلام و خدا باشند.

حجت‌السلام نصوری با بیان اینکه فاطمه(س) جلوه ای از جمال و کمال یک زن هست، افزود: در نظام آفرینش جایگاه زن، یک جایگاه والاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات