"صدور 777 فقره جواز تاسیس در استان مرکزی"

وجود بیش از 300 طرح نیمه تمام در استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 388 طرح در استان مرکزی از پیشرفت 40 درصدی برخوردار هستند که در صورت بهره‌برداری این طرح‌ها زمینه اشتغال برای 20 هزار نفر فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۵۷۸۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمدرضا حاجی‌پور در ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی استان مرکزی به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته تعداد 777 فقره جواز تاسیس صادر شده که پیش بینی اشتغال برای 22 هزار و 90 نفر فراهم شده است.

وی افزود: در بحث ارائه پروانه بهره‌برداری که اشتغال مستقیم را به همراه دارد در بخش صنعت و معدن 223 فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 937 میلیارد تومان صادر شده که زمینه اشتغال برای 7 هزار و 163 نفر را ایجاد می‌کند که متوسط سرمایه‌گذاری برای هر نفر 130 میلیون تومان خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در استان 16 فقره پروانه اکتشاف، 14 فقره گواهی کشف و 50 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده و اشتغال فراهم شده در حوزه معدن 368 نفر بوده و میزان ذخایر کشف شده در بخش معدن در سطح استان بیش از 21 میلیون تن بوده است.

حاجی پور در ادامه گفت:  دو هزار و 366 پروانه بهره‌برداری در مجموع در استان با سرمایه‌گذاری 13 هزار و 498 میلیارد تومان صادر شده و زمینه اشتغال 98 هزار و 121 نفر فراهم شده و همچنان استان در رده چهارم قطب صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مشکلات واحدهای صنفی را به منظور طرح و پیگیری در گردهمایی جمع‌بندی کرده تا پیگیری لازم صورت گیرد که در نهایت براساس طرح عارضه یابی صنایع که در سال گذشته انجام شد حدود 63 درصد از واحدهای صنعتی استان دارای پروانه تولیدی هستند که از این تعداد 60 درصد، کمتر از 40 درصد ظرفیت خود را به کار گرفته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: هم اکنون 388 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون 3 هزار و 715 میلیارد ریال برای آن‌ها سرمایه گذاری شده که با بهره‌برداری این طرح‌ها می‌توان برای 20 هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد.

حاجی‌پور در ادامه اشره کرد: از این تعداد واحدهایی که مطرح شد 210 فقره بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که اگر شرایط برای رفع موانع و مشکلات فراهم شود می‌توانیم در رشد اقتصادی پیشرفت خوبی داشته و بیش از 5 درصد هدفگذاری شده رشد داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه اصناف نیز جزو سه استان برتر کشور هستیم و به دنبال مهیا کردن شرایطی هستیم که در رده‌های اول در عرصه صنعت و تولید باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: از 12 برنامه ملی در بحث اقتصادمقاومتی 5 برنامه در حوزه صنعت و معدن نهایی شده که در این راستا 27 پروزه در مجموعه وزارتخانه تدوین و ابلاغ شده است که برای تحقق این برنامه‌ها کمیته راهبردی و سایستگذاری دستیابی به اهداف اقتصادمقاومتی را در سازمان تشکیل و اولیوت را صنایع کوچک قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات