امام جمعه موقّت برازجان در خطبه­ های نماز جمعه این هفته:

حضرت فاطمه (س) اوّلین مدافع حریم ولایت بود

امام جمعه موقّت برازجان در خطبه اوّل نماز جمعه این هفته برازجان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت زهرا (س) اوّلین مدافع حریم ولایت و کسی بود که نسل امامت و ذریه پیامبر را ادامه داد.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۷۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷











به گزارش خبرنگار بسیج دشتستان، حجت الاسلام حسین شیخی اظهار داشت: سوره مبارکه کوثر که در مکّه نازل شده است در شأن حضرت زهرا (س) نازل شده است که این سوره در حقیقت سه پیشگویی بزرگ را در خود دارد.

وی تصریح کرد: اوّلین پیشگویی سوره مبارکه کوثر نوید اعطای خیر کثیر به پیامبر اکرم (ص) بود که منظور از خیر کثیر، وجود حضرت زهرا (س) می­ باشد و این بشارت در زمانی اتفاق افتاد که پیامبر به همراه یاران اندک خود مشغول تبلیغ دین اسلام بود و عرب آن زمان، وجود دختر را مایه ننگ خود می­ دانستند و دختران را زنده به گور می­ کردند.

خطیب جمعه موقّت برازجان خاطرنشان کرد: پیشگویی دوّم آن بود که پیامبر عقیم نخواهد بود بلکه نسل و دودمان او در دنیا فراوان می­شوند و پیشگویی سوّم آن بود که دشمنان پیامبر ابتر هستند که ما امروز شاهد تحقق این پیشگویی­ ها هستیم به طوری که با وجود آن که یک قرن بنی امیه و قرن­ها بنی عبّاس حکومت کردند و به ظاهر طرفدارانی هم داشتند امّا خبری از آن­ها نیست و اگر هم هست در گوشه­ی کوچکی از این دنیا هستند امّا در عوض سادات و مسلمانان در تمام جهان حضور دارند.

امام جمعه موقّت برازجان در خطبه دوّم به تذکرات رهبر معظم انقلاب به برخی از مسئولین در دیدار اخیر خود با جمعی از مداحان کشور اشاره و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: « این که بگویند فردای دنیا فردای مذاکره است دنیای موشک نیست اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است امّا اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. » لذا جا دارد آن­ هایی که پست و منصبی دارند مواظب باشند دارند چه می­ گویند چرا که گوش استکبار جهانی و رسانه­ های غربی به گفته­ های همین­ هاست و این گفته­ ها را بهانه کرده و بر سر این انقلاب و نظام می­ کوبند.

حجت الاسلام شیخی تأکید کرد: همه می­ دانند قدرت نظامی و اختراع موشک­ های نظامی یک قدرت چانه­ زنی خوبی را به تیم­ های مذاکره کننده داده و موجب امنیت مردم می­ شود بنابراین لازمه دنبال کردن این سیاست آن است که حکومت از مردمش خوب دفاع کند و قدرت دفاعیش را بالا ببرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به مداحان عزیز فرمودند: « این که مداحان برای مدافعان حرم می­ خوانند بسیار با ارزش است و در این شکی نیست. امّا در کنار این کارها یک کار مهم­ تر دیگری هست و آن تقویت باورهای جوانان است. » بنابراین لازم است مداحان این کشور اسلامی روی جوان­ ها و افکارشان کار کنند و آن­ها را با مبانی اسلام، انقلاب و نظام اسلامی آشنا کنند.

ارسال نظرات