گفتگو با زائر رزمنده ارتشی دوران دفاع مقدس از یادمان علقمه

جبهه ها براي نسل امروز دانشکده بصيرت و معرفت است

سفر راهيان نور و بازديد از دارالشفاي جبهه ها براي هر کسي خاطره و برکتي دارد. براي آنان که لحظه هاي پرمخاطره و حماسه هاي پرشور سالهاي دفاع مقدس را بالشخصه درک کرده اند، ديدار مجدد خاک زخمي جنوب و کوه هاي قد خميده غرب، تداعي گر روزهاي ايثار، از خودگذشتگي ها، حماسه ها،جانبازي ها، سرافرازي ها و صبوري هاست.
کد خبر: ۸۶۵۳۸۰۲
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

شيريني لبخندي که پس از دعاها و تمجيدهاي امام (ره) بر لبان همه مي نشست، ديدار غير منتظره مقام معظم رهبري در لباس ساده و خاکي سربازي، آن هم در خط مقدم جبهه، پرواز غرورانگيز فرشتگان کماندار 99، ظفرمندي ضد هوايي هاي پدافند و سقوط کرکسان زشت طينت دشمن، حماسه ناوچه هاي پيکان و مرواريدهاي دريادل، اساطير ماندگار فتح المبين، بيت المقدس، کربلاهاي پر شفاء، والفجرهاي سراسر نور و...، حتي شوخي ها و گفتمان هاي خاص جبهه، براي جنگ کشيده ها و جنگ چشيده ها شيرين ترين لحظه هاست و البته داغ بمباران هاي شهرها، بيمارستان ها و مدارس و شهادت زنان و کودکانمان، حسرت دستان خالي در خاک سوخته از نابرابري هجمه بارش گلوله ها، و صد البته فراق ياران سفرکرده و حسرت بر دل مانده خود، اشکي بر گوشه چشم ها مي نشاند.

اما براي نسلي که جنگ را نکشيده و نچشيده اند، ديدار از اين مناطق، بصيرت بخش و درس آموز و فرصتي براي تجديد ميثاق با آرمان هاي نسل پيشين، نسل خون و حماسه هاست. راهي که نسل جوان امروز بر درگاه آن ايستاده، راه شهيدان و راه بصيرت است. خلوت دشت ها و کوه هاي سر به فلک کشيده، ديدن شرايط سخت مناطق مرزي و سادگي و بي ريايي زندگي در
جبهه ها براي نسل امروز دانشکده بصيرت و معرفت است. گوش هاي قدسي، از اين رو آواز پر ملائک مي شنيدند که چون فرمان امام (ره) مي آمد که "حصر آبادان بايد بشکند"، "خرمشهر" و يا "سوسنگرد" آزاد گردد" و ... از مرز باور و ادراک فراتر مي رفتند و تمام وجودشان را براي تحقق خواست امام (ره) فدا مي کردند، چشم هاي حقيقت‌بين، از اين رو بر ناديدني ها بينا مي شدند که معجزات دست ياريگر امام زمان (عج) را براي حفاظت انقلاب و پيروزي در جنگ به عينيت مي ديدند، چهره و صورت هميشه خندان، حتي پس از شهادت، در اثر ذکر مدام خداوند و باور ايمان بود، قوت بازوهاي مردانه از سينه زني هاي خالصانه زير بيرق اباعبدالله الحسين (ع) و اباالفضل العباس(ع) نيرو گرفته بود و... مردان جنگ، کساني از جنس همين نسل بودند که بصيرت يافته بودند، نسل امروز بايد بداند راه ادامه دارد و قافله سالار، نايب برحق امام (ره) است.

زيارت سرزمين هاي نور، فرصت محک زدن خودمان است. جبهه، به ظاهر و باطن نزديک ترين سرزمين ها به کربلاست، اصلاً خود کربلاست. معبري است از خاک به آسمان، پر از پرواز فرشته هاست، کافي است چشم سر را بست و چشم دل را باز کرد، قطره اشکي بيشتر تا زيارت شهدا فاصله نداريم...

علاوه بر اين توفيقات، جبهه نمايانگر نکته قابل تحمل ديگري نيز هست. در سرتاسر سنگرها و پادگان هاي مرزي، قامت استوار و مصمم غيورمرداني از نيروي زميني ارتش برافراشته است که دلاورانه تداوم بخش راه روشن جانبازي و ايثارگري در راه وطن و انقلاب اسلامي هستند. مردان کم توقعي که صبر و استقامت در چهره هاي آفتاب سوخته يا دستان از سرما پينه بسته آنان در سراسر مرز آذربايجان، کردستان، کرمانشاه و خوزستان مشهود است. براي اينان درب باغ شهادت بسته نشده است و خط سرخ شهادت تداوم دارد. اگر چه نيروي زميني ارتش با تقديم بيش از 46هزار شهيد والامقام، 170هزار جانباز صبور و 25هزار آزاده سرافراز و اجراي 239 عمليات آفندي و 71 عمليات پدافندي، سهم چشمگيري از حماسه دفاع مقدس را به نام خود رقم زده است، اما معبر آسماني حماسه ها براي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران همچنان باز است و پس از اتمام جنگ هنوز هم در مأموريت هاي عملياتي شبانه روزي چندماهه حساس و خطير، با چشمان تيزبين به رصد و حراست و نگهباني از مرزهاي کشور مي پردازند. با تقديم بيش از يک هزار نفر شهيد موفق به پاکسازي يک ميليون از اراضي ميادين نفتي و مستعد کشاورزي و مرتع داري آلوده شده اند. آمادگي و توان نظامي خود را با اجراي صدها رزمايش در رده هاي تيپ و لشکر و بالغ بر 30 رزمايش بزرگ از جمله ولايت در سال 75، ذوالفقار در سال 76، رزمايش متحرک هوايي ذوالفقار در سال 91 و سلسله رزمايش هاي تندر، اقتدار، پيروان ولايت و ضربت ذوالفقار، آن هم با مهمات و شرايط رزم واقعي حفظ می نمايند و موجبات تقويت روحيه ملت و تضعيف دشمنان را فراهم مي سازند و در اين رزمايش ها عزيزاني چونان شهيد امير سرلشکر منفرد نياکي و امير سرتيپ رحمان فروزنده (که اخيراً به قافله شهدا پيوست) را تقديم انقلاب و آرمان هاي رفيع نظام مي سازند. با استفاده از سيم خاردار، کانال، خاکريز و همچنين ساخت ابتکاري موانع آبي به طول 200 کيلومتر (از فکه تا شلمچه) با بهره گيري از پسآب مزارع نيشکر خوزستان، سلمان وار بر حريم کبريايي نظام مقدس اسلامي، خندق مي زنند و دوشادوش برادران انتظامي، بر اشرار و سوداگران مرگ مي تازند و در بلاياي طبيعي، نخستين نهاد حامي مردم آسيب ديده هستند.

اينها تنها گوشه اي از تداوم راستين غيورمردان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران بر مدار حماسه و نور در ادامه راه شهيدان والامقام هشت سال دفاع مقدس است. اينان آيه هاي زنده ايثار، مقاومت و پيروزي هستند. اينان تا هميشه راهي نورند.

ارسال نظرات