هفت تپه قدمگاه رزمندگان لشکر 25کربلا

واقعیت منطقه نمی تواند تعاریف اصلی زمان جنگ را برساند

در بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، هنوز نتوانستیم به آن چیزی که در نظرها تصور می کریم یا برایمان تعریف می کردند را متوجه شویم.
کد خبر: ۸۶۵۰۳۶۱
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

خبرگزاری بسیج مازندران، در لابلای خیل عظیم زائران منطقه شلمچه، نگاهم به دو زائری افتاد که گوشه ای از شلمچه را برای نشستن برگزیده و در تامل مسایل دوران دفاع مقدس و درک چرایی عمل رزمندگان و شهدایش،با خود کلنجار می زفتند.

به سراغ این دو رفته و اجازه مصاحبه گرفتم، ابتدا گفتند شما که حرفمان را سانسور می کنید برای چه مصاحبه کنیم؟!

اما وقتی صراحت لهجه را متوجه شدند گفتند: ما متولد 74 و پس از جنگ هستیم و قصد کردیم با حضور در این سفر ، آنچیزی را که در کتابها، رسانه ها و موضوعات مطرح شده در محل زندگی و تحصیل در مورد جبهه و جنگ شنیده بودیم به عینه آثارش را ببینیم تا بتوانیم بهتر فضای دفاع مقدس را درک کنیم و در باورمان بگنجانیم که هنوز چیزی دریافت نکردیم .

خواهر دانشجوی کشاورزی دانشگاه استان گلستان، که حرفش با حرکت سر هم دوره ای اش تائید می شد افزود: در بازدید مناطق عملیاتی دفاع مقدس، هنوز نتوانستیم به آن چیزی که در نظرها تصور می کریم یا برایمان تعریف می کردند را متوجه شویم.

وی اشاره کرد: روایتگری اشتباه برخی مبلغین که متناسب با جغرافیای عملیاتی منطقه نیست و با روضه خوانی اشتباه گرفته می شود و یا از طرفی عدم مشاهده آثاری که بتواند بازدیدکنندگان را اغنا کند که متاسفانه حالت بکر آن را مورد دستخوش سلایق قرار داد، موجب شد تا مفهومی را از واقعیت ارزشهای جنگ ارائه نکند.

دانشجوی دانشگاه گلستان ادامه داد: ما از خانواده شهدا هستیم که پدر بزرگمان در همین منطقه به شهادت رسید اما چیزی که در تعاریف منطقه شنیده بودیم با واقعیت حال حاضر متفاوت است و درک آن را برای ما و همنوعانی که متعلق به دهه غیر جنگ تحمیلی هستند با مشکل مواجه کرد.

این خواهر دانشجو گفت: راویان به دلیل برخی سلایق گاها به اشتباه مسایل را غلو کرده یا کاهش می دهند که این امر عامل بزرگی در ایجاد لطمه به تاریخ ، حماسه و ایثارگری عظیم رزمندگان و شهدا می زند.

خواهر متعصب به مسایل جبهه و جنگ همصدا با دیگر دوستش بیان کرد: اینگونه ضعف ها و روایات ناقص در واقع اجحاف در حق شهدا و رزمندگان است و کار حماسی، ایمانی مومنین و مدافعان حریم اسلام را از ارزش خارج می کند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها