حمید رضا پورنوروز
سردار غلامی: خاطرات رزمندگان گنجینه ای با ارزش و گرانبها برای هنرمندان است که می توان با به تصویر کشیدن آنها، دستاوردهای انقلاب و ثمره خون شهیدان را حفظ کرد و خود این کار به اندازه یک دانشگاه اثرگذار است .
کد خبر: ۸۶۴۹۹۸۹
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کل کشور  در پنجمین یادواره شهدای گردان 502 امام حسین(ع) که در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و در فضایی معنوی و با حضور رزمندگان ، ایثارگران و خانوادهای معظم  شهدا و بسیجیان در حسینیه قرارگاه سپاه امیرالمومنین (ع) منطقه بانروشان برگزار شد به بیان خاطرات و توصیف حال و هوای رزمندگان در روزهای قبل از عملیات پرداخت و گفت : رزمندگان در شبهای قبل از عملیات شور و حال خاصی داشتند که قابل توصیف نیست و با شنیدن هم نمی توان آن را تجسم کرد و انسان فقط باید آن صحنه ها را ببیند تا آنرا درک کند. 

وی در ادامه به بیان یکی از حالات رزمندگان قبل از عملیات اشاره کرد و گفت: در شبهای منتهی به عملیات بچه های گردان 502 امام حسین(ع) لشکر 11 امیرالمومنین(ع) با شور و هال عجیبی جشن حنابندان می گرفتند و آنقدر خودشان را با نماز شبها ، تهجد و ایثارگریها به درجه ای از خلوص رسانده بودند که می توانستند حدس بزنند فردای عملیات چه کسی شهید خواهد شد.

سردار نعمان غلامی با بیان اینکه در آنزمان امکانات لازم برای به تصویر کشیدن این حالات رزمندگان فراهم نبود و یا کسی به فکرش نمی رسید که آنها را برای نسل بعد ثبت و ضبط کند گفت :  این خاطرات رزمندگان برای کسانی که دانشجوی هنر هستند گنجینه ای با ارزش و گرانبها است که می توان با به تصویر کشیدن آن دستاوردهای انقلاب و ثمره خون شهیدان را حفظ کرد و خود این کار به اندازه یک دانشگاه اثرگذار است .

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در ادامه به تشریح عملیات والفجر 10 پرداخت و به فداکاری یکی از فرماندهان اشاره کرد و گفت : در عملیات والفجر 10  در ساعت 2 نیمه شب و در سرمای اسفند ماه منطقه شاخ شمیران و در مسیر رودخانه " سره ژن " و در شرایطی که امکان توجیه نیروها برای چگونگی عبور از رودخانه نبود ، فرمانده گردان  502 خودش تا گردن در آب فرو رفت و با اشاره به رزمندها نشان داد که چگونه باید از رودخانه عبورکنند.

سردار غلامی در ادامه به بیان میزان تلفات نیروهای ما در عملیات والفجر 10  پرداخت و گفت: در ارتفاعات شاخ شمیران آنقدر از  بچه های ما شهید شده بود که خون مطهرشان از شیارهای ارتفاعات به داخل رودخانه می ریخت و کل رودخانه تبدیل به جویی از خون شده بود.

سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: خانواده های معظم شهداء، مسئولین و بسیجیان که در یادواره شهدا دور هم جمع می شوند و مطیع امر رهبرشان هستند اجرشان کمتر از شهادت نیست ، چرا که شهیدان در راه ولایت قدم برداشتند و از نقلابشان دفاع کردند و در این راه جانشان را فدا کردند.

وی در آخر اذعان کرد: اگر می خواهی اسیر مادیات و مال دنیا نشوید ، همیشه از شهداء یاد کنید و یادواره های شهدا را فراموش نکنید.

یادواره شهدای گردان 502 لشکر 11 امیرالمومنین (ع) هرساله در 23 اسفندماه بصورت خودجوش و با همت جمعی از رزمندگان و ایثارگران عضو این گردان برگزار می شود.

ارسال نظرات