حمیدرضا
سازمان بسیج مهندسین منابع طبیعی ایلام/
رئیس سازمان بسیج کشاورزی گفت: اتفاقاتی که در حوزه بلوط در غرب کشور اتفاق می افتد حاصل بی توجهی انسانهاست.
کد خبر: ۸۶۴۹۷۳۵
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ همایش راهکارهای موثر در کاهش زوال در خشکیدگی بلوط در جنگل های زاگرس با حضور کارشناسان منابع طبیعی در استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد برگزار شد.

محمدرضا جهانسوز رئیس بسیج مهندسین کشاورزی کل کشور ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه بیان کرد: اتفاقاتی که در حوزه بلوط در غرب کشور اتفاق می افتد حاصل بی توجهی انسانهاست.

وی ادامه داد: جایگاه منابع طبیعی بسیار مهم است و متاسفانه جایگاه کشاورزی و منابع طبیعی در نقشه علمی کشور خوب دیده نشده است.

رئیس سازمان بسیج منابع طبیعی با اشاره به لزوم جامع نگری در بخش کشاورزی؛ تصریح کرد: کشاورزی به منزله مهمان منابع طبیعی است و هر حرکتی بدون در نظر گرفتن حوزه آبخیزداری و منابع آب محگوم به فناست.

محمدرضا جهانسوز بیان داشت: بحث مرتع که در اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، 100 میلیون هکتار در کشور داریم که پاسخگوی تولید داخلی هستند و حتی در بحث گردشگری هم حائز اهمیت می باشد.

دکتر جهانسوز افزود: مراتع در کشور های دیگر اهمیت بالای دارند که باعث درآمد زایی و جذب توریست می شود و با این حال باید برای بیان های خود هم برنامه ریزی داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه منابع طبیعی مقدم بر کشاورزی است؛ اظهار کرد: محل تولید و مخزن تولید آب در منابع طبیعی و محل مصرف آب در کشاورزی است که تقدم منابع طبیعی نسبت به کشاورزی را نشان می دهد.

دکتر محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی تصریح کرد: ایران به اندازه قاره اروپا تنوع گیاهی دارد و چندین هزار دارویی گیاهی شناخته شده داریم که از آن استفاده نمی کنیم در حالی که باغبانی حرف اول را در دنیا می زند.

وی در آخر از برگزاری طرح بسیج همگام با کشاورز خبر داد.


ارسال نظرات