مسئول قرارگاه سایبری سپاه استان بوشهر:

شناخت روش‌های جنگ نرم دشمن و انتقال آن به مردم وظیفه طلاب است

مسئول قرارگاه سایبری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: طلاب و مبلغان و مشاوران علوم دینی برای شناخت وخنثی کردن اقدامات دشمن درجنگ نرم و انتقال آن به مردم رسالت و وظیفه مهمی دارند.
کد خبر: ۸۶۴۹۶۰۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱




به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد پایبست در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه مسلمانان همواره با کفار در حال جنگ هستند اظهار داشت: خداوند در آیه 217 سوره بقره به مسلمانان می‌فرماید که دشمنان همواره با شما در جنگ هستند و این جنگ همیشگی است، ولی بنا به شرایط زمانی و مکانی تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه جنگ میان حق و باطل از صدر اسلام وجود داشته است تصریح کرد: این جنگ در دوران‌های مختلف تاریخ رفته‌رفته شکل و نوع آن تغییر می‌کرده است.

پایبست با اشاره به بحث نفوذ دشمن در بلاد اسلامی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، نفوذ دشمن در نظام جمهوری اسلامی ایران، حتی تا سطح رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم پیش رفته بود که بنی‌صدر و کشمیری، نمونه‌های بارز آن هستند.

مسئول قرارگاه سایبری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تأکید کرد: در جنگ نرم دشمن اگر ما غفلت کنیم، بازهم اتفاقات تلخ گذشته تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه درجنگ نرم بیشتر خانواده‌های مورد هدف گرفته است گفت: ما به‌عنوان طلاب و مبلغان و مشاوران علوم دینی، وظایفی را بر عهده ‌داریم که برای خنثی کردن اقدامات دشمن، باید سواد خود را بالا ببریم، ابزار و روش‌های دشمن را بشناسیم، به مردم هم منتقل و خود را برای مقابله با آن‌ها مجهز کنیم.

پایبست تصریح کرد: مؤلفه‌های جنگ نرم را می‌توان در دو حوزه استراتژی تغییر ساختار و تغییر رفتار خلاصه کرد.

وی با بیان اینکه دشمن در بحث استراتژی تغییر ساختار، به دنبال مدیریت اعتقادات ما است افزود: دشمن از طریق جنگ اطلاعاتی، روانی و علمی تلاش می‌کند که یقین ما را به شک تبدیل کند.

مسئول قرارگاه سایبری  سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر تاکید کرد: وظیفه روحانیون و طلاب حوزه علمیه به‌عنوان سربازان جنگ نرم، این است که شبهاتی که توسط معاندان در جامعه پخش و به مردم القا می‌شود را شناسایی و پاسخ دهند.

پایبست خاطرنشان کرد: در سطح جامعه و میدان جنگ نرم، تعدادی به‌ عنوان قشر خاکستری هستند که هر چقدر ما بتوانیم با فعالیت خود این قشر را به زمین خودی یا زمین دشمن هدایت کنیم، به همان اندازه، به اسلام خدمت و یا خیانت کرده‌ایم.

وی با اشاره به بیانات استکبارستیزانه اخیر امام‌ جمعه بوشهر، گفت: آنچه در این قضیه جالب به نظر می‌رسد، این بود که خود انگلیسی‌ها نسبت به این بیانات، واکنش نشان نداده و سکوت اختیار کردند.

مسئول قرارگاه سایبری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر خاطرنشان کرد: امروز ما در فضای مجازی با حملات شبانه‌روزی دشمن علیه اعتقادات و ارزش‌هایمان روبه‌رو هستیم و می‌طلبد که طلاب حوزه‌های علمیه، بیش ‌از پیش در جبهه سایبری دست‌ به ‌قلم شده و به شبهات پاسخ دهند.

ارسال نظرات