"راهیان نور فرصتی برای فرهنگ سازی جهاد و شهادت"

دعوت شده‌ایم که معنای زندگی را بفهمیم

فرزند شهید "عبدی" گفت: شهدا از جان خود گذشتند تا استقلال و آزادی را برا ملت به ارمغان آورند و این بزرگترین درسی بود که به ما دادند، اگر هم اینجا هستیم به دعوت شهداست تا معنای زندگی را بفهمیم.
کد خبر: ۸۶۴۹۲۴۲
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

عبدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام اظهار داشت: وقتی شب گذشته برای اولین بار یکی از یادمان‌های دوران دفاع مقدس را زیارت کردم حسی غیرقابل توصیف به من دست داد.

وی افزود: احساس می‌کنم پای رفتن ندارم دوست دارم اگر مقدور باشد در منطقه بمانم تا این عطش در من برطرف شود، وقتی از نزدیک منطقه عملیاتی را دیدم درک می‌کنم چه کسانی را از دست داده‌ایم.

این فرزند شهید تصریح کرد: امیدوارم اگر شهدا جان خود را برای دفاع از ارزش‌ها و اعتقاداتشان از دست دادند ما نیز بتوانیم ادامه دهنده راه آنان باشیم و بتوانیم نسل‌های بعد را نیز در مسیر آنان تربیت کنیم و نشان دهیم که از سیره رفتاری و اخلاقی حضرت زینب(س) پیروی می‌کنیم.

عبدی با اشاره به شهادت پدر و محروم شدن از سایه پدر گفت: هجده سال داشتم که پدرم به شهادت رسید اگرچه برایم سخت بود که از محبت او محروم شده بودم ولی افتخار می‌کردم که پدرم توانسته در برابر ظلم بایستد و با کسانی مبارزه کند که قصد داشتند به کشور و ملت ایران ضربه زنند وقتی این تصور را از مبارزه شهدا داشته باشی می‌توانی به راحتی با مسائل کنار آمده و زندگی کنی.

وی افزود: شهدا از جان خود گذشتند تا استقلال و آزادی را برا ملت به ارمغان آورند و همین فرهنگ مقاومت است که امروز نیز ما را در مقابل توطئه‌ها مصون نگه داشته، اقتداری که به واسطه خون شهیدان حاصل شده حتی مانع از این می‌شود که دشمن بخواهد خیالات واهی در سر بپروراند.

این فرزند شهید تصریح کرد: آحاد جامعه باید ادامه دهنده راه شهدا باشند در این مسیر بایستی هوشیار باشیم تا مبادا خون شهدا پایمال شود، افتخار می‌کنم که پدرم از جان خود گذشت تا من بتوام با ابرو زندگی کنم، پدر از جان خود گذشت تا من نیز با بهره‌گیری از راهنمایی‌های او و حرکت در مسیرش فرزندانم را تربیت کنم.

وی ادامه داد: جایگاه و ارزشی که پدرم و دیگر شهیدان دارند بس رفیع است امیدوارم بتوانیم امانت‌دار خوبی باشیم و آنچه را شهدا برایمان به امانت گذاشته‌اند حفظ کنیم.

دختر شهید عبدی تصریح کرد: زمانی که وارد منطقه‌ای شدم که شهید زین‌الدین و 120 نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده بودند حس عجیبی به من دست داد با کربلا برایم تفاوتی نداشت معنویت این منطقه مرا تحت تاثیر قرار داد.

این فرزند شهید با اشاره به فضای معنوی حاکم در پادگان شهید زین‌الدین گفت: می‌شد به راحتی متوجه شد که دیگر زائران نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند احساس می‌کردی شهدا زنده هستند و نظاره‌گر حضور افراد هستند.

وی افزود: نوه‌ام 12 سال دارد و در این سفر همراه من است تا از نزدیک با منطقه نزدیک شود و از ایثار و از خودگذشتگی جوانان انقلاب اسلامی برایش صحبت کنم و سوالاتش را پاسخ دهم نسل‌های آینده باید با ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

دختر شهید عبدی تصریح کرد: نسلی که می‌خواهد آینده‌ساز شود باید ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برایش تبیین شود که راهیان نور بهترین فرصت را برای این امر فراهم می‌سازد.

این فرزند شهید ادامه داد: نوه‌ام دفترچه یادداشتی به همراه دارد و هرآنچه را می‌بیند و می‌شنود یادداشت می‌کند که تصور می‌کنم بسیار تاثیرگذار خواهد بود، به قدری برای حضور در این سفر شور و نشاط داشت که با وجود نبود امکانات رفاهی گله‌ای نکرده و اشتیاق بیشتری از خود نشان می‌دهد تا بار دیگر نیز در این سفر حضور داشته باشد.

وی افزود: راهیان نور بهترین فرصت است تا نسل‌های انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند چراکه این فرهنگ کشور را در برابر دشمنان مصون نگه داشته است.

دختر شهید عبدی با اشاره به حضور و بازدید از مناطق عملیاتی گفت: در حال حاضر که مناطق عملیاتی بازدید می‌کنیم نوه‌ام گویی مانند کبوتر سبکبال شوق زیارت کربلا را دارد و می‌گوید ای کاش می‌توانستم کربلا را زیارت کنم، رزمندگان ااسلام و شهدای ما پا در مکتب کربلا گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: بهترین مکتب برای تربیت فرزندان این مرز و بوم مکتب اسلام است و من تلاش کردم که تمام فرزندانم را در مکتب اسلام و عاشورا تربیت کنم و خدا را شاکرم که نوه‌ام با وجود داشتن 12 سال اما به رغم شیطنت‌هایی که هر پسر بچه‌ای در این سن دارد ولی مشتاق است تا بیشتر با معارف اسلامی آشنا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات