علی اشرف خانلری
جانشین روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین:
خبرگزاری بسیج: جانشین روابط بین الملل سازمان بسیج مستضعفین، گفت: مجمع جهانی مستضعفین به دنبال ارائه یک شاخص و نمونه در دنیا برای حمایت از مستضعفین بدون لحاظ شاخص ها و خط کشی ها در دنیا است.
کد خبر: ۸۶۴۸۵۳۴
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ علی عباسی که در ششمین نشست تخصصی تحولات جهانی و جغرافیای مستضعفین سخن می گفت: افزود: اتفاقاتی که امروز در دنیا می افتد اگر انتظار داشته باشیم که کسانی که خودشان منادی صلح در دنیا هستند و داعیه دار خدمت به محرومین باشند انتظاری واهی است بلکه باید خودمان به فکر باشیم وضعیتی حول احترام به بشریت و رعایت حقوق مستضعف ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه دنیا قبلا به لحاظ جغرافیایی در قالب مرزها، کوه ها، رودهای جاری و مسائلی از این دست بود، خاطر نشان کرد: امروز نگاه تخصصی به جغرافیا، تامین امنیت و آرامش آینده کشورها به عنوان خدمت به بشریت است و اندیشمندان این حوزه تصمیم باید گیرنده باشند. امروز رد پای استعمار را در سوریه، لبنان و سایر   کشورهای اسلامی می بینیم آنها هر کجا قدم گذاشتند التهابات را به آنجا بردند و رد پای آنها دیده می شود ما باید فراتر از جغرافیای استعمار برویم و وظیفه ما به عنوان مسلمان این است که نسبت به مستضعفین جهان احساس تکلیف کرده و فراتر از مرزهای خودمان به مستضعفین خدمت رسانی کنیم و با دشمن بجنگیم.

وی با اشاره به تفکرات حضرت امام راحل، خاطر نشان کرد: در ادبیات امام باید انقلاب به جهان صادر شود و امام محوریت را به ما یاد دادند. وی با محکوم کردن ادعای غربی ها، خاطرنشان کرد: آمریکا از آن سوی دنیا به منطقه خاورمیانه می آید و مدعی می شود که به منظور برپایی حقوق بشر اقدام می کند در حالی که تمام آرمان های کودکان سوری و عراقی را سرکوب کردند. چه کسی باید منادی این حقوق باشد،   چه کسی باید دغدغه نسل های آینده این کشورها را داشته باشد؛ ما باید به عنوان جامعه طرفدار حقوق بشر و آرمان های انسانی مقابل نقض حقوق بشری آنها بایستیم.

 وی با تقدیر از شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: آرمان های شهدا فراتر از مرکز پیرامون و جغرافیای ترسیم شده است و آرمان های ما را در عراق و سوریه دنبال کردند و برای احقاق حقوق مستضعفین قیام کرده و ادبیات جدیدی برای دنیا تولید کردند.

در پایان این مراسم از خانواده شهید مهدی نوروزی و احمدی روشن تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات