همايش مجمع عالي قشر هنرمندان استان با حضور هنرمندان نخبه بسيجي استان ايلام برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۴۸۲۹۳
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ همايش مجمع عالي قشر سازمان بسيج هنرمندان استان ايلام با حضور 40 نفر از مديران كانون ها، اعضاي مجمع عالي هنرمندان، مربيان طرح صالحين و نخبگان هنري استان در محل سالن جلسات هتل زاگرس ايلام برگزار شد.

محمود علي پور مسئول سازمان بسيج هنرمندان در اين مراسم به بيان شمه اي از اقدامات مجمع عالي قشر سازمان بسيج هنرمندان استان در طول دو سال اخير پرداخت.

وي اظهار داشت: برگزاري جشنواره هاي ملي، حمايت از آثار و توليدات فاخر و ارزشي هنرمندان استان،برگزاري برنامه هاي ويژه از جمله كارگاه هاي آموزشي در سطح شهرستان ها و مناطق محروم ، برپايي نمايشگاه هاي مختلف در مناسبت هاي مختلف و... از جمله مصوبات محقق شده مجمع عالي قشر هنرمندان استان بوده است كه خوشبختانه با مثبت ارزيابي كردن عملكرد مجمع عالي هنرمندان ايلام در سطح سازمان مركزي بسيج هنرمندان ، استان ايلام جزء استان هاي برتر كشور بوده است.

دبير مجمع عالي قشر هنرمندان استان ايلام ابراز داشت: با توجه به لزوم پرداختن به مقوله جنگ نرم و تحقق منويات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) ، سازمان بسيج هنرمندان استان با برنامه هاي ويژه و توليدات ارزشي متعدد، اقدامات در خور شايسته اي را در سالهاي اخير در راستاي مقابله با شبيخون فرهنگي و جنگ نرم را ارئه نموده است .

علي پور ، بر استفاده حداكثري از تمام امكانات سازمان بسيج هنرمندان استان ، جهت حمايت از توليدات با محتواي ديني و اسلامي اشاره كرد و اذعان داشت : شناسايي و استعداديابي هنرمندان نخبه ، جوان و تاثيرگذار استان ، جذب حداكثري هنرمندان به سمت و سوي بسيج هنرمندان و برقراري ارتباط بيشتر و بهتر با هنرمندان استان از جمله اهداف اصلي مجمع عالي قشر هنرمندان است.

وحيد اسلامي رئيس مجمع عالي قشر سازمان بسيج هنرمندان استان نيز در اين مراسم ضمن قرائت نظام نامه قشري مجمع عالي هنرمندان و شرح وظايف شوراي كانون ها به بيان مطالبي در خصوص دلايل پيشرفت سينماي جوامع غربي پرداخت.

اسلامي در ادامه اظهارات خود به ضرورت نواختن زنگ سينما در مدارس اشاره كرد و عنوان كرد: تأثير فيلم بر كودكان و نوجوانان از آن جهت اهميت دارد كه براي كودك ، فيلم با واقعيت تفاوت چنداني ندارد و اين قشر از جامعه رويدادهاي فيلم را چيزي جز واقعيت نمي بينند.

وي ادامه داد: با توليد آثار فاخر و پخش فيلم هاي برگزيده جشنواره هاي ملي در مدارس كشور ، در صورت جذاب بودن محتوا و حفظ ارزش ها و فرهنگ جامعه، شدت گرفتن عمق تأثير فيلم بر مخاطب را موجب شده و مدتها زندگي دانش آموزان را دگرگون خواهد ساخت.

گفتني است در پايان اين همايش ، انتخابات مجمع عالي قشر هنرمندان استان با كانديد شدن تعدادي از حضار صورت گرفت و در نهايت پس از شمارش آراء 4 نفر اول به عنوان رئيس، نائب رئيس و بازرسان معرفي شدند.


ارسال نظرات