امام‌جمعه بوشهر عنوان کرد

بوشهر استان مهم قرآنی در کشور

امام‌جمعه بوشهر گفت: با توجه به اقدامات در حال انجام در عرصه فعالیت‌های قرآنی، بوشهر از استان‌های مهم قرآنی کشور خواهد شد و افق پیش‌رو در این زمینه بسیار روشن است.
کد خبر: ۸۶۴۸۰۵۷
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹



 


به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امشب در آیین روز قرآنی استان بوشهر به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله معتقد اهرمی (صاحب قرآن رمزدار) با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز استان قرآنی معرفی‌ شده است، اظهار داشت: 16 اسفند مصادف است با رحلت عالم فاضل مرحوم معتقد اهرمی شخصیت بزرگ قرآنی استان که این روز را بنام روز قرآنی استان بوشهر معرفی کردیم که یک کار فرهنگی در جغرافیای ایران محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: این اقدام مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخصیت‌های قرآنی ایران و شبکه‌های دیدار و شنیداری قرآن قرار گرفته است.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه سالروز رحلت مرحوم معتقد اهرمی نماد روزهای قرآنی است، بیان کرد:‌ استان بوشهر با پیشینه بلند دینی خود دارای شخصیت‌ها و محصولات قرآنی زیادی است.

صفایی بوشهری اظهار داشت: باید با گسترش دانش‌بنیان قرآنی لذت زندگی قرآنی و قرآنی زندگی کردن را احساس کنیم.

وی گفت: پرمحتواترین و سعادت‌آمیزترین طریق زندگی که سراسر نشاط الهی است زندگی قرآنی است اما چون لذت زندگی با قرآن را درک نکردیم از مواهب آن محروم خواهیم شد.

امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه هدف نزول قرآن هدایت و زندگی قرآنی است، اضافه کرد: باید زندگی خود را با قرآن آغاز، ادامه و با قرآن نیز به پایان ببریم و بازگشت الهی با بصیرت به قرآن داشته باشیم.

صفایی بوشهری تصریح کرد: در مناسبات سیاسی و اقتصادی باید خدمت‌گذار مردم باشیم و در عرصه‌های فناوری نیز جهاد کنیم چرا که این دستور قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات در حال انجام در عرصه فعالیت‌های قرآنی، بوشهر از استان‌های مهم قرآنی کشور خواهد شد و افق پیش‌رو در این زمینه بسیار روشن است.

امام‌جمعه بوشهر گفت: ایجاد مجتمع بزرگ قرآنی، دانشکده علوم قرآنی، ایجاد محافل قرآنی در عرصه صوت و لحن، مشاوره قرآنی، جلسات تفسیر و حمایت از مؤلفین قرآنی باید در سطح استان گسترش یابد.

صفایی بوشهری بیان کرد: بوشهر ستاره‌ای بی‌غروب در عرصه قرآن است و شخصیت‌های قرآنی ممتازی از استان بوشهر در کشور در پرتو تلاش خود و حمایت و عنایت خداوند درخشیده‌اند.

وی افزود: آینده قرآنی استان بوشهر بسیار روشن است و انگیزه و هدف اصلی زندگی بر اساس آموزه‌های قرآنی و قرآنی زندگی کردن در توسعه فرهنگ قرآنی بسیار مؤثر است.

در این آیین از فعالان و خیرین قرآنی، قاریان برجسته استان بوشهر، مدیران برتر مؤسسات قرآنی، مربیان پرورشی مدارس برتر قرآنی تجلیل شدند.

 

ارسال نظرات