خبرگزاری بسیج: مراسم اختتاميه جشنواره های "پايتخت کتاب ايران" و "روستا ها و عشاير دوستدار کتاب" و معرفی پایتخت کتاب ایران، روز دوشنبه 17 اسفند ماه در تالار وحدت تهران برگزار مي شود.
کد خبر: ۸۶۴۷۰۴۸
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ علی رسولی، مشاور فرهنگی هنری و مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری گفت: در دومین جشنواره پایتخت کتاب ایران، 99 شهر شرکت کرده بودند که از میان آنها ١۵ شهر به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و در نهایت شهرستان ری جزو پنج نامزد اصلی احراز عنوان پایتخت کتاب ایران قرار گرفت.

 

این شهرها بر اساس شاخص های جشنواره، یعنی تناسب با نیازهای محلی، آیین های بومی و ارزش های دینی و ملی، تاثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی، برخورداری از مشارکت مردمی، داشتن قابلیت الگو برداری و برخورداری از تازگی و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا و ضمانت اجرا انتخاب شده اند و شهرستان ری نیز با 30 برنامه بلند مدت و کوتاه مدت در این جشنواره حضور یافته است.

در مراسم پاياني جشنواره‌های ترويج كتاب، پايتخت كتاب ايران معرفی و از پنچ شهر فعال در عرصه كتاب و كتابخواني نیز تجلیل می‌‌شود .

همچنین 14 روستای شهرستان ری نیز با برگزاری برنامه های ویژه توسعه کتابخوانی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شرکت داشتند که از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان روستاهای برگزیده معرفی شدند.

خانلق، صالح آباد شرقی، ابراهیم آباد، دهنو، زمان آباد، طالب آباد، عشق آباد، قلعه نو خالصه، قمصر، قیصر آباد، کریم آباد تهرانچی، کنارگرد پایین، گل تپه کبیر و گلحصار روستاهایی هستند که بسته های فرهنگی ترویج کتابخوانی را دریافت کردند
ارسال نظرات