شکست ملوان، برتری فولاد و استقلال خوزستان

استقلال با راه آهن به صدر جدول بازگشت

تیم فوتبال استقلال تهران با برتری برابر راه‌آهن به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر بازگشت.
کد خبر: ۸۶۴۶۳۹۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
به گزارش خبرگزاري بسیج، روز دوم از هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر روز گذشته با برگزاری سه بازی پیگیری شد که در مهمترین دیدار استقلال موفق شد راه آهن را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست دهد. تک گل این بازی را محمدرضا خرسندنیا در دقیقه 45+1 به ثمر رساند. در بیست دقیقه نخست، این دیدار با توجه به تغییرات زیاد استقلالی‌ها در فاز دفاعی، این راه آهن بود که بازی تهاجمی را ارائه داد ولی تلاش‌های این تیم بخصوص در ضربات کرنر نتیجه‌بخش نبود.در اواسط نیمه نخست استقلالی‌ها کمی جلو کشیدند اما فرصت گلزنی خاصی به دست نیاوردند تا اینکه در دقیقه 25 بازی تیم راه آهن روی یک ضد حمله فرصت مناسبی را به دست آورد. سید علی فاطمی بازیکن سابق پرسپولیس و فعلی راه آهن این فرصت را در داخل محوطه جریمه استقلال داشت تا تیمش را به گل برساند اما شوت او را رحمتی با یک دست به کرنر فرستاد.در ادامه این دیدار و در دقیقه 32 بازی شوت سجاد شهباززاده می‌توانست استقلال را به گل برساند اما توپ او به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و راهی اوت شد. در دقیقه 45 حرکت خوب شهباززاده از سمت چپ دروازه راه آهن با پاس رو به بیرون او همراه شد که شوت خرسندنیا را ابتدا فروزان گرفت اما در ادامه با پای خود توپ را درون دروازه کرد تا استقلال با یک گل پیش بیفتد.
با آغاز نیمه دوم استقلال در همان دقیقه نخست می‌توانست به گل برسد. سجاد شهباززاده در مقابل دروازه راه آهن فرصت مناسبی برای گلزنی داشت اما توپ او را فروزان راهی کرنر کرد. در ادامه این دیدار تیم راه آهن نبض بازی را در دست گرفت و در دقایق 48 و 50 توسط حامد زمانی و عباس زاده می‌توانست به گل برسد اما شوت‌های این دو بازیکن به شکلی خطرناک از بالای دروازه استقلال راهی اوت شدند. در اواخر این دیدار تیم راه آهن یکپارچه حمله شد و دفاع استقلال نیز در مقابل این حملات با وجود متزلزل بودن موفق عمل کرد و گلی وارد دروازه استقلال نشد. 
مظلومی: 7 بازی سخت در سال 95 داریم
پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر راه آهن گفت: با توجه به داشته‌ها و با وجود اینکه محروم و مصدوم زیادی داشتیم، با تیمی ناقص تلاش زیادی انجام دادیم و خوشبختانه سه امتیازی را گرفتیم که در شرایط فعلی به آن نیاز مبرم داشتیم.مظلومی با اشاره به اینکه استقلال تیم بسیار جوانی است، اظهار کرد: در این بازی نیز از بازیکنان جوان خود که سرمایه استقلال هستند استفاده کردیم. قطعا جوان‌گرایی تبعاتی دارد اما ما به بازیکنان جوان خود اعتماد کردیم و امیدواریم در ادامه کار کمک حال ما باشند. در بازی مقابل راه آهن ریسک نکردیم و از برخی بازیکنان که احتمال مصدومیت داشتند استفاده نبردیم.وی ادامه داد: امیدوارم تا قبل از پایان سال صدرنشینی خود را حفظ کنیم و در سال 95 که 7 بازی سخت داریم کار خود را با موفقیت پشت سر بگذاریم و همانند دور رفت که دیدارهای سخت خود را بهتر برگزار کردیم روند خود را حفظ کنیم.ما دو تا جام را نشان كرده‌ایم و با دعای مردم به دست می‌آوریم. او در پاسخ به سوالی درباره داوری این دیدار و اینکه راه آهنی‌ها مدعی هستند سوت های 50-50 به سود تیم استقلال گرفته شد، گفت: کدام 50 -50؟ اجازه دهید درباره داوری صحبت نکنم. داور خوب قضاوت کرد و متاسفانه یاد گرفته‌ایم داوری را سیبل قرار دهیم.
در دیگر دیدار دیروز، پدیده در مشهد میزبان ملوان بود که موفق شد با گل دقیقه 70 یونس شاکری مهمانش را شکست دهد.پدیده با این برد 29 امتیازی شد و جای گسترش فولاد را در رده نهم جدول گرفت. ملوان نیز 21 امتیازی ماند و با توجه به پیروزی فولاد برابر حریفش یک رده سقوط کرد و در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. در بازی دیگر هم فولاد که در اهواز از سایپا میزبانی می‌کرد،‌ با یک گل این تیم را شکست داد. در این دیدار پربرخورد که 6 اخطاری داشت، اکبر ایمانی در دقیقه 85 از روی نقطه پنالتی تک گل میزبان را به ثمر رساند. در اولین بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر، روز پنجشنبه هفته گذشته تیم استقلال خوزستان موفق شد با نتیجه دو بریک سیاه جامگان مشهد را شکست دهد. برای شاگردان عبدالله ویسی در این دیدار موسی کولیبالی در دقیقه 26 و پیمان شیرزادی در دقیقه 63 گلزنی کردند و سعید واسعی در دقیقه 78 برای تیم مشهری گلزنی کرد. 
در ادامه رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا نیز چهار بازی برگزار می‌شود که برنامه آن به این شرح است: 
شنبه، 15 اسفندماه 94
* گسترش فولاد تبریز - استقلال اهواز(ساعت 15)
یکشنبه، 16 اسفندماه 94
* نفت تهران - ذوب‌آهن اصفهان(ساعت 15:30)
* سپاهان اصفهان - صبای قم(ساعت 17:30)
* پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز(ساعت 17:30)
ارسال نظرات