بخشایش‌اردستانی در گفتگو با «بسیج»:

بازدید از مراکز نظامی بر اساس تعهدات فراپروتکلی داده شده است!

نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: قراردادی که امضا می‎شود آن توافق نامه ملاک است؛ توافق برجام این را بیان می‎کند که هرجایی که غربی‎ها طبق ان پی تی و فراپروتکلی بخواهند بازدید کنند با دلایل موجه، دولت ایران باید در اختیار آنها قرار دهد.
کد خبر: ۸۶۴۶۱۱۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات علی اکبر صالحی در گفتگو با وبگاه العربی الجدید که اگر آژانس بین المللی اتمی دلایل قانع‌کننده ارائه کند مشکلی برای بازرسی از مراکز نظامی نداریم اظهار داشت: این درست است باید نشان دهند چون طبق قواعد ان پی تی و فراپروتکلی که ایران در برجام امضا کرده، خواسته طرف غربی این است که هر زمانی هروقتی از هرکجا که بخواهد می‎تواند دیدن داشته باشد؛ البته به شرط اینکه دلایل منطقی و موجه داشته باشد.

بخشایش ادامه داد: ما اجازه مراکز نظامی نمی‎دهیم اما درتوافق چنین چیزی هست که اگر گفتند در پادگانی شما بحث هسته‎ای را دنبال می‎کنید می‎گوییم دلایل شما چیست و آنها عکس‎های ماهواره‎ای و یک سری شواهد نشان می‎دهند که مشخص است این کار انجام می‎گیرد و می‎توانند ببینند و ما هم  اجازه می‎دهیم اما با شرایط خاص؛ به عنوان نمونه آخرین باری که آمانو از پارچین که یک مکان نظامی است بازدید کرد، او را بدون دستگاه آنجا بردند و او هم متوجه شد آنجا کار هسته‎ای انجام نمی‎گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: ولی قراردادی که امضا می‎شود ملاک است؛ توافق برجام این را بیان می‎کند که هرجایی که غربی‎ها طبق ان پی تی و تعهدات فراپروتکلی بخواهند بازدید کنند درصورت دلایل موجه، دولت ایران باید در اختیار آنها قرار دهد.

نماینده اردستان در مجلس درخصوص تاکید مقام معظم رهبری که اجازه بازرسی از اماکن نظامی نداده‎اند گفت: خطاب رهبر معظم انقلاب به مجلس و آژانس اتمی و طرفهای شورای عالی امنیت ملی ایران است دستور ایشان برای داخل و طرف ایرانی معتبر است ولی غربی‎‎ها که صحبت ایشان را به عنوان چیزی که ما قبول داریم و برداشت از صحبت رهبری می‎کنیم آنها برداشت نمی‎کنند و به متن تعهد داده شده توجه می کنند.

بخشایش در خاتمه خاطرنشان کرد:  ولی مقامات داخلی ایران و آنهایی که باید پادگان ها را نشان دهند شاید اجازه ندهند ولی اگر دلایل محکمه پسند داشته باشند یک ترتیبی نشان داده شود که آنها به این نتیجه برسند اشتباه می‎کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار