اکبر صحرایی با انتقاد به انتشار آثار مبتذل در گفتگو با «بسیج»:

وزارت ارشاد به جای سیاسی بازی به قانون عمل کند

نویسنده ادبیات داستانی دفاع مقدس گفت: حوزه فرهنگ در وزارت ارشاد با موج های سیاسی که در کشور ایجاد می شود تغییر می کند حتی در جشنواره ها و جوایز هم این تاثیرات را می بینیم که به قانون عمل نمی شود و سلیقه های سیاسی اعمال می شود.
کد خبر: ۸۶۴۳۷۹۱
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
اکبر صحرایی نویسنده ادبیات داستانی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج در خصوص انتشار آثار مبتذل گفت: با عوض شدن دولتها و وزارت ارشاد سیاست گذاری ها هم متفاوت می شود که این به دیدگاه ها بر روی ممیزی ها و امثال آن بر می گردد.

وی افزود: معمولا دولت های اصولگرا در مورد مسائل ممیزی حساس تر هستند ولی وقتی دولت اصلاح طلب می شود سعی می کند به سمتی حرکت کند که نویسندگان از طیف های مختلف را جذب کند لذا بحث ممیزی را کم رنگ می کند.

صحرایی در ادامه گقت: بنابراین ما با حجم زیادی از کتاب های منتشر شده روبرو می شویم که برخی از آنها سالها رد شده یا بایگانی شده و این یک معضلی است که با تغییر دولتها متفاوت می شود و بیشتر به این بر می گردد که ما استراتژی خاصی در حوزه کتاب نداریم وقتی ما چارچوب ها و اصول را در نظر نگیریم هر کسی بر اساس دیدگاه و سلیقه خود عمل می کند.

این نویسنده ادبیات داستانی دفاع مقدس اظهار داشت: قوانین باید دقیقا مشخص شود تا با تغییر دولتها خطوط قرمز و اعتقادی ما تغییر نکند در هر کشوری قوانین و محدودیت هایی است هیچ نظامی در جهان بی محابا فضا را آزاد نمی گذارد.

صحرایی تصریح کرد: به دلیل نداشتن مهندسی راه در حوزه فرهنگی است که این اتفاق ها می افتد این بحث ریشه ای است و به خاطر این است که متاسفانه دیدگاه ها بر قوانین حاکم می شوند و در اینجا است که مشکل پیش می آید.

وی تأکید کرد: در کشورهای دیگر با تعویض دولت یکباره قوانین تغییر نمی کند چرا که هر دولتی موظف است در حیطه وظایف خود به قانون عمل کند و اگر نکرد تخلف محسوب می شود ولی در کشور ما با موج های سیاسی که در کشور ایجاد می شود حوزه فرهنگ نیز تغییر می کند حتی در جشنواره ها و جوایز هم این تاثیرات را می بینیم که به قانون عمل نمی شود و سلیقه های سیاسی اعمال می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار