واکنش یک نویسنده به انتشار آثار مبتذل در گفتگو با «بسیج»:

غفلت مسئولان ارشاد دامنگیر نسل های بعد می شود

محمد مهدی رسولی گفت: میکروبهایی که در این آثار دیده می شود به فاجعه ای فراگیر تبدیل می شود که دامنگیر نسل ما و نسل های بعد خواهد شد و اینها همه زنگ خطری است برای کسانی که در وزارت ارشاد هستند و کسانی که در اتاق فکر های مجموعه ارشاد هستند که یقینا در رصد هایشان اینها را می بینند و متوجه هستند ولی غفلت می کنند.
کد خبر: ۸۶۴۳۷۲۹
|
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
محمد مهدی رسولی نویسنده و نقاش در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در مورد انتشار آثار مبتذل گفت: این نوع ضد ادبیات که در کتابها منتشر می شود برآیند یک مسئله بسیار گستره است که ناگهان و یک شبه اتفاق نمی افتد مقدماتی دارد که قابل بررسی و آسیب شناسی است.

وی افزود: اما این مسئله دو بخش دارد یکی ارائه این نوع اندیشه و تفکر مبتذل است و دیگر این که این نوع نگاه از سوی مخاطب پذیرفته شود اولین مسئله که به نوع نگرش متولیان بر می گردد بسیار سرنوشت ساز است هم خود رسانه و هم مطبوعات و هم در بازار نشر کتاب این اتفاق در به وجود آوردن نسلی که فکر می کند ادبیات این است بسیار نقش حیاتی دارد و نشانه غلط به مخاطب می دهد.

رسولی ادامه داد: این سلیقه سازی ها خواستگاه خیری برای مخاطب ندارد و شرّ آن گریبان نسل های آینده را خواهد گرفت این فضا و وضعیت باید زنگ خطری باشد به این جهت که نسل بعد از این فضا که به او تحمیل شده شرمسار خواهد شد و از خلق و خوی جهان وعده داده شده فاصله گرفته و حاصل آن چیزی جز انحطاط و سقوط نخواهد بود.

این نویسنده و نقاش در ادامه تصریح کرد: قبل از همه اینها انگشت اتهام به سمت متولیان ارشد فرهنگی است که متاسفانه خوابشان عمیق و طولانی شده و با این کابوس زندگی می کنند وبیداری برایشان ممکن نیست.

رسولی اظهار داشت: مسئولان ارشاد توجه داشته باشند که اگر در فرهنگ سازی خطایی مرتکب شویم این خطا یک شبه قابل پوشش نیست و قرن ها طول می کشد تا از ذهن مخاطب پاک سازی شود.

این نویسنده و نقاش در خاتمه گفت: میکروبهایی که در این آثار دیده می شود به فاجعه ای فراگیر تبدیل می شود که دامنگیر نسل ما و نسل های بعد خواهد شد و اینها همه زنگ خطری است برای کسانی که در وزارت ارشاد هستند و کسانی که در اتاق فکر های مجموعه ارشاد هستند که یقینا در رصد هایشان اینها را می بینند و متوجه هستند ولی غفلت می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار