شیخی در گفتگو با «بسیج»عنوان کرد

وعده دولت برای کاهش بیکاری به 7 درصد صرفا تبلیغاتی است

یک کارشناس اقتصادی گفت:دولت مانند وعده های صد روزه اش فقط تبلیغ می کند و از یک ماه گذشته برای قبضه کردن پست ریاست جمهوری و کرسی های مجلس تبلیغاتش را آغاز کرد.
کد خبر: ۸۶۴۳۵۲۳
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

عبدالمجید شیخی کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به اظهارات نوبخت مبنی بر اینکه در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده تا سال 99 بیکاری به 7 درصد کاهش یابد اظهار داشت: دولت مانند وعده های صد روزه اش فقط تبلیغ می کند و از یک ماه گذشته برای قبضه کردن پست ریاست جمهوری و کرسی های مجلس تبلیغاتش را آغاز کرد.

وی افزود: دولت با ارائه آمارهای دست سازی شده و  با محور قرار دادن سال آخر دولت دهم  با ملاک قرار دادن نرخ تورم  که به دلیل افزایش قیمت ارز به بیش از 35 درصد رسیده بود،خودش را مطرح کرد.

 شیخی با بیان اینکه این آمار سازی ها هدفمند و برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری است،خاطرنشان کرد: یکی از کارها در این تبلیغات این است  که رشد امسال را پایین نشان می دهند که  عملا پایین بوده و بسیاری از فعالیت ها را به سال 95 موکول می کنند تا بگویند سال 95 رشد بالایی داشته و حتی آمارهای امسال را به سال آینده می گذارند تا به عبارتی آخرین سالشان جلوه گری خاصی داشته باشد و دروغگویی سابقشان را پوشش دهند.

این اقتصاددان تصریح کرد: دولت با این زنبیلی که دست گرفته و از اروپایی ها خرید کرده عملا هیچ پروژه ای را برای سال های آینده تعریف نکرده تا شغل ایجاد کرده و گشایشی را نشان دهد.

شیخی گفت:  بخش خصوصی باید شغل ایجاد کند که متاسفانه هنوز گشاشی نشده و افزایش اشتغال در سال های آینده بعید به نظر می رسد و دولت به جای حرفهای صد من یه غاز، مصداقی بیان کند که در کجا و چقدر شغل ایجاد می کند؟

ارسال نظرات