عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد

توقف بی‌دلیل راهبردی ترین طرح پالایشگاهی کشور از سوی دولت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل قرار گرفتن در وسط دریا برای استخراج، تولید، فروش و انتقال نفت نیازی به لوله و مخزن نداشته و کشتی ها به راحتی پهلو می گرفتند؛ اما مشخص نیست که چرا دولت نسبت به تکمیل آن بی توجه است.
کد خبر: ۸۶۴۱۸۱۵
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲

محمد سعید انصاری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به روند کند تکمیل پروژه پالایشگاه "ستاره خلیج فارس" در دو سال اخیر، اظهار داشت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به واسطه نزدیک بودن به منابع نفت سنگین و کرخه می توانست یکی از مهمترین پالایشگاه‌های کشور باشد. ستاره خلیج فارس توانایی جلوگیری از واردات بنزین را نیز دارد.

 وی با بیان اینکه می توان ستاره خلیج فارس را راهبردی ترین طرح پالایشگاهی کشور دانست، افزود: پالایشگاه خلیج فارس به دلیل قرار گرفتن در وسط دریا برای استخراج، تولید، فروش و انتقال نفت نیازی به لوله و مخزن نداشته و کشتی ها به راحتی پهلو می گرفتند؛ اما مشخص نیست که چرا دولت نسبت به تکمیل آن بی توجه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: قطعا دولت باید در این پالایشگاه سرمایه گذاری کرده و به آن سر و سامان دهد؛ ستاره درخشان خلیج فارس همان طوری که از اسمش پیداست باید به آن توجه شده و وزرات نفت مکلف به فعالیت در آن شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار