یک کارشناس اجتماعی در گفتگو با«بسیج» عنوان کرد

شکسته شدن حریم خصوصی افراد در شبکه های مجازی

یک کارشناس اجتماعی گفت: رعایت نشدن حریم خصوصی افراد در این فضاها یکی از خطراتی است که خانواده ها را دچار تزلزل خواهد کرد لذا افراد باید ملزم به رعایت حریم خصوصی خود باشند.
کد خبر: ۸۶۴۰۵۲۳
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

زینب حسن زاده کارشناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: لازمه استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی داشتن فرهنگ آن است.

وی افزود: شبکه های مجازی به گونه ای هستند که بسیاری از حرف ها به راحتی منتقل می شود لذا ممکن است حیا و عفت در بسیاری از افراد از بین برود.

این کارشناس اجتماعی خاطر نشان کرد: اگر افراد در استفاده از فضاهای مجازی خود را ملزم به رعایت محدودیت هایی کنند هیچ نیازی به فیلتر کردن شبکه های مجازی نیست.

حسن زاده با اشاره به نقش آموزش در فرهنگ سازی استفاده افراد از شبکه های اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه فرهنگ استفاده از فضاهای مجازی را نداشته و به صورت هیجانی عمل می کنند.

وی یادآور شد: البته فضای مجازی دارای محاسنی همچون دسترسی سریع و راحت تر به اطلاعات، استفاده بهتر از امکانات و از دست ندادن زمان است.

این کارشناس اجتماعی تأکید کرد: رعایت نشدن حریم خصوصی افراد در این فضاها یکی از خطراتی است که خانواده ها را دچار تزلزل خواهد کرد لذا افراد باید ملزم به رعایت حریم خصوصی خود باشند.

حسن زاده در خاتمه گفت: به دلیل ضعف آگاهی، امکان هک شدن اطلاعات خصوصی افراد وجود دارد لذا یکی از راهکار های مقابله با خطرات فضاهای مجازی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه برای استفاده بهتر از این فضاهاست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار