کارشناس حوزه سلامت در گفتگو با «بسیج»:

بحران جمعیتی با شعار دادن دولت حل نمی شود

کارشناس حوزه سلامت گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها و جوانان، اشتغال و مسکن است که در صورت تأمین نشدن آن از سوی مسئولان، حل بحران جمعیت در کشور عملی نبوده و فقط شعاری است.
کد خبر: ۸۶۳۹۸۴۴
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

دکتر ناصر اشراقی کارشناس حوزه سلامت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: مهمترین اصل در تشکیل هر خانواده بحث مسکن و اشتغال آنهاست.

وی افزود: مسئولان برای حل بحران جمعیتی باید در ریز و کلان موضوع جمعیت تمرکز کرده و تشکیل خانواده برای جوانان کشور را راحت تر و تسهیلات لازمه را ارائه دهند.

کارشناس حوزه سلامت ادامه داد: یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها و جوانان، اشتغال و مسکن است که در صورت تأمین نشدن آن از سوی مسئولان، حل بحران جمعیت در کشور عملی نبوده و فقط شعاری است.

اشراقی تصریح کرد: خدمات سیستم دولتی برای ازدواج جوانان مانند وام ازدواج آنقدر قوانین دست و پا گیری دارد که جوانان را از گرفتن آن پشیمان می کند.

وی با اشاره به اینکه با شعار دادن، افزایش جمعیت تحقق نمی یابد خاطر نشان کرد: مسئولان باید مشکلات پیش پای جوانان از جمله مسکن و اشتغال را حل کنند تا بحران جمعیت هم حل شود.

کارشناس حوزه سلامت با تأکید بر وجود مسئله جمعیت در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: مسئولان برای حل مشکلات جمعیتی در کشور باید فاکتورها، مولفه های اصلی و راهکار هایی را در نظر گرفته و بر این مسئله دقت کافی داشته باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار