یک حقوقدان در گفتگو با «بسیج»:

قراردادهای محرمانه‌ای که در خارج از کشور پرده‌برداری می‌شوند

عضو هیات علمی دانشکده قوه قضاییه گفت: متاسفانه دولت قراردادهای بین المللی را به کشور ارائه نداده است و در کشورهای خارجی پرده برداری شده است این در حالی است که هنوز جامعه ما از مفادّ واقعی قراردادها آگاهی ندارد.
کد خبر: ۸۶۳۸۴۵۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

نایب علی خلیلی دکترای حقوق و عضو هیات علمی دانشکده قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه تخلفات دولت در قراردادهای بین المللی اعم از نفت و پژو فراوان شده است اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده در زمینه قراردادهای بین المللی این است که توسط دولت ارائه نمی شود،در حالی که طبق اصل77 قانون اساسی، کلیه قراردادهای بین المللی باید به تصویب مجلس برسد یا حداقل با توجه به حق نظارتی که مجلس دارد،مجلس باید نظارت بر قراردادها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه با مخفی کاری دولت، نظارت مجلس نیز نقض می شود افزود: نه تنها حق حقوقدانان و جامعه متخصصین بلکه مردم نیز هست تا بتوانند  در این موارد اظهار نظر داشته باشند.

خلیلی تاکید کرد: این چندمین بار است که دولت به اسم قرار داد بین المللی اقدامات محرمانه را انجام می‎دهد، من نمی دانم محرمانه بودن قرارداد بین المللی چه معنایی دارد؟!

این دکترای حقوق خاطر نشان کرد: دولت تخلفات قانونی در رابطه با قراردادهای آی.پی .سی را نیز داشته است و جای بس تعجب دارد که قراردادهای نفتی و پژو  چگونه به تصویب هیات دولت رسیده است؟!

وی در پایان افزود: متاسفانه دولت قراردادهای بین المللی را به کشور ارائه نداده است و در کشورهای خارجی پرده برداری شده است این در حالی است که هنوز جامعه ما از مفادّ واقعی قراردادها آگاهی ندارد.

ارسال نظرات