استاندار چهارمحال و بختیاری:

معرفی سرداران دوران دفاع مقدس به نسل جوان ضروری است

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سرداران بسیاری از استان در دوران دوران دفاع مقدس وجود داشت که متاسفانه به درستی معرفی نشدند گفت: معرفی این شخصیت‌ها به نسل جوان یکی از ضروریات است.
کد خبر: ۸۶۳۶۶۶۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی‌دشتکی در دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری در وقایع تاریخی و انقلابی نقش به سزایی داشته است، اما متاسفانه اگر به تاریخ این سرزمین نگاهی انداخته شود چیز زیادی از حضور و نقش این مردم دیده نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دلاوری‌های مردم چهارمحال و بختیاری در اشعار، عزاداری‌ها و اذهان مردم این استان است خاطرنشان کرد: ولی این رشادت‌ها جایی به صورت مکتوب وجود ندارد.

سلیمانی افزود: در دوران انقلاب اسلامی و در روز 19 بهمن سال 57 مردم این استان و به خصوص بختیاری‌ها به سمت تهران حرکت کرده و انزجار خود را از اقدامات بختیار اعلام کردند و با امام راحل بیعت کردند.

وی با اشاره به اینکه هر منطقه و استانی که حرکت یا نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب داشتند روزی را در سطح ملی به نام استان خود ثبت کردند، تصریح کرد: پیشنهاد شده ‌که روز 19 بهمن به عنوان روز بختیاری‌ها در تاریخ و تقویم ثبت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری به نقش برجسته تیپ حضرت قمربنی هاشم(‌علیه السلام‌) در 8 سال جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: ما بسیاری از سرداران جنگ را که اهل این استان هستند نمی‌شناسیم و این یک مشکل بزرگ است که جای کار و تحقیق دارد.

سلیمانی حضور سازمان‌ها و نهادها برای نشان دادن نقش‌شان در دفاع مقدس را ضروری عنوان و ادامه داد: اگر نقش و حضور جهادگران،سپاه، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش،هلال احمر، دانشگاه‌ها و... جمع‌آوری و مستندسازی شود هم این استان مستنداتی در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارد و هم رشادت‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در سطح ملی نمایان‌تر خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: باید نقش، رشادت‌ها و حضور موثر تیپ حضرت قمربنی هاشم(ع ) این استان در کنار سایر عوامل دخیل در جنگ به همگان معرفی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: من بارها گفته‌ام که علاقه‌مند هستم هر کاری از نظر اعتبارات، پشتیبانی اداری و پشتیبانی استانداری در توانم است انجام دهد چون نبود مستندات پیرامون شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان یک نقیصه است و به خوبی حس می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه زمان جنگ اولویت اول جنگ بود و حالا حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اولویت اول است افزود: نسل‌های امروزی و همچنین چند نسل آینده ممکن است با جنگ آشنا باشند ولی این موضوع کم‌کم از ذهن مردم رفته و فراموش خواهد شد پس لزوم انجام کاری همچون تدوین دانشنامه دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌های جنگ در جامعه ضروری است.

ارسال نظرات