امام جمعه موقت رشت:

رهنمودهای رهبری راهگشای برجام است

امام جمعه موقت رشت رهنمودهای مقام معظم رهبری را راهگشای برجام دانست و یادآور شد: ملت وفادار ایران اسلامی همواره در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند و حماسه آفریده‌اند. اکنون وظیفه مسئولان است که قدردان ملت فهیم و بزرگوار ایران باشند.
کد خبر: ۸۶۳۶۳۳۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیق عربانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به اینکه مسئله امانت از موضوعات مهم در اسلام است، اظهار کرد: دین‌داری عامل امانت‌داری انسان محسوب می‌شود لذا انسان امین نباید به اعتماد مردم خیانت کند. این دین‌داری و امانت‌داری موجب هدایت انسان می‌شود.

وی فرایض دینی را امانات الهی دانست که نباید به آنها خیانت شود و افزود: خیانت به فرایض الهی انسان را به نابودی می‌کشاند؛ پیامبر(ص) قرآن و عترت را نزد امتش امانت قرار داده است لذا خیانت به امانت پیامبر(ص) نیز به معنی خیانت به امانت خداست. سنت‌های پیامبر نیز امانت محسوب می‌شود و عمل به آن جزو فرایض دینی است.

امام جمعه موقت رشت امانت‌داری را یک مسئولیت سنگین دانست و تصریح کرد: کسی که امانت به او سپرده می‌شود، در واقع در برابر آن امانت متعهد شده است. نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی امانت‌دار این مسئولیت بزرگ از جانب مردم هستند. بنابراین در انتخابات 7 اسفند باید با شناسایی افراد اصلح، امانت را به اهلش بسپاریم.

حجت‌الاسلام صدیق عربانی حضور در انتخابات پایان سال را نشانه بلوغ فکری ملت ایران دانست و بیان کرد: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در مردم است. براین اساس حضور حداکثری در انتخابات علاوه بر اینکه خون تازه به رگ‌های انقلاب اسلامی وارد می‌کند، جلوی نفوذ دشمن را می‌گیرد. مردم باید برای ماندن یا رفتن مسئولان تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ایران نظامیان متجاوز آمریکایی را در خلیج فارس به زانو درآوردند، خاطرنشان کرد: باید افرادی را به مجلس بفرستیم که امانت‌دار این عزت و اقتدار که ثمره خون شهیدان است، باشند. داوطلبانی که به هر دلیل احساس می‌کنند نمی‌توانند بار سنگین این امانت را تمام و کمال به دوش بکشند، باید از گردونه رقابت‌ها کنار بروند تا مردم بتوانند در گزینش خود، افراد اصلح را برگزینند.

این کارشناس دینی با تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی جشن سالگرد پیروزی انقلاب در روز 22 بهمن، گفت: مردم بصیر و ولایی ایران بار دیگر با حضور پرشور خود در جشن انقلاب، دشمنان ایران اسلامی را مایوس کردند و نشان دادند که پس از گذشت 37 سال هنوز شعار «مرگ بر آمریکا» توسط ملت ایران طنین‌انداز خواهد شد.

وی رهنمودهای مقام معظم رهبری را راهگشای برجام دانست و یادآور شد: ملت بزرگ، آگاه، بصیر و وفادار ایران اسلامی همواره در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند و حماسه آفریده‌اند. اکنون وظیفه مسئولان است که قدردان ملت فهیم و بزرگوار ایران باشند و بیش از پیش در راستای خدمت به آنها و حل مشکلات جامعه به ویژه جوانان بکوشند.

حجت‌الاسلام صدیق عربانی با بیان اینکه دخالت نظامی در سوریه نشان‌دهنده نادانی سران آل سعود است، عنوان کرد: شواهد نشان می‌دهد آ‌ل‌ سعود در عربستان به آخر خط رسیده است. قدرت نظامیان سوری نیز با کمک دلاوران نیروی مسلح ایران به حدی رسیده است که سعودی‌ها را از کرده خود پشیمان خواهد کرد.

ارسال نظرات