امام جمعه شهرکرد:

برخی وادادگی مقابل دشمن را انقلابی گری معرفی کنند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، تأکید کرد: عده ای گفتمان انقلابی گری را تحریف می کنند و وادادگی مقابل دشمنان را مصلحت انقلابی می دانند.
کد خبر: ۸۶۳۶۲۳۱
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در خطبه های این هفته نماز آدینه در مصلای امام خمینی(ره) با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دغدغه های مؤمنین متقی را برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، گفت: اهل تقوا می بینند که چگونه در ظاهر حرفهای زیبا زده می شود؛ اما در باطن ریشه های انقلاب را می زنند.

وی، افزود: مبادا در حفظ انقلاب سست شوید، که کم رنگ شدن دغدغه اهل تقوا باعث می شود درست رأی ندهند و انقلاب به دست ناهلان می افتد.

امام جمعه شهرکرد، افراد متقی را دارای دغدغه درباره مسایل روز دانست و افزود: اگر کسی این دغدغه را دارد اهل تقواست وگرنه تقوایش ضعیف است.

وی، با یادآوری وقایع آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از 22بهمن 57 به بعد، تصریح کرد: اگر نصرت و عنایت خدا بر دلهای مردم نبود که دلسوز یکدیگر شوند و نگهبانی از انقلاب را برعهده گیرند؛ همان روزهای اول همه چیز از دست می رفت و سرمایه های کشور را به غارت می رفت.

خطیب جمعه شهرکرد، با اشاره به جشن های باشکوه پیروزی انقلاب و حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22بهمن، تأکید کرد: تغییر حکومت و انقلاب های زیادی در دنیا صورت گرفته ولی در نهایت با برگزاری یک مانور، رژه یا سان با استفاده از دستگاه های دولتی و نظامی در یک خیابان جشن برگزار می کنند؛ اما در کشور ما چون مردم خود را صاحب انقلاب می دانند، روز 22 بهمن همه ساله عاشقانه و شیفته حضور پیدا می کنند.

وی، با بیان اینکه کسی نمی تواند از حضور پرشور مردم تشکر کند، گفت: باید خود امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از حضور این مردم تشکر کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری ، با یادآور پنجم جمادی الاولی،میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها و روز پرستار، این روز را مه دانست و اظهار کرد: حضرت زینب سلام الله علیها در پاسداشت حماسه حسینی، الگوی بزرگی برای مردان و زنان ما بود.

وی، جان فشانی، ایثارگری، تلاش با صبر و رشادت و مقاومت، خطبه های آتشین، پرستاری از امام سجاد و قافله اسرا ، نگهبانی تمام عیار از اهل کاروان حسینی و بصیرت دهی را از ویژگی های بارز حضرت زینب سلام الله علیها دانست و تأکید کرد: امروز به این بصیرت دهی بسیار نیازمندیم و باید مدام به یکدیگر یادآوری کنیم که کجا بوده ایم، کجا هستیم و به کجا باید برسیم؟.

حجت الاسلام نکونام، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند؛ من انقلابی ام ،‌دیپلمات نیستم، گفت: انقلابی گری یعنی اینکه راه انقلاب را پویا و زنده ادامه دهیم و در این راه سُست نشویم.

وی، افزود: پاسدار انقلاب ماندن از دغدغه های اصلی این روزهاست و مبادا انقلابی گری ما رنگ ببازد. باید انقلابی گری به فرهنگ همیشگی ما تبدیل شود و هیچگاه نباید انقلابی ماندن فراموش گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: متأسفانه این روزها برخی همین انقلابی بودن را جور دیگری القاء می کنند و وادادگی مقابل دشمنان و امتیاز دادن به دشمن را مصلحت انقلابی می دانند و فرهنگ انقلابی را جور دیگر جلوه می دهند.

وی، فرهنگ و گفتمان انقلابی گری، را به معنای؛ استکبارستیزی، مقاومت، حفظ عزت اسلام و مسلمین، توکل فقط و فقط به خدای متعال و ولایتمداری صادقانه تعبیر کرد و گفت: ولایتمداری صادقانه این نیست که همه چیز را زیر نظر رهبری بگویند؛ ولی در عمل یک جور دیگر باشد. اینها تحریف است.

حجت الاسلام نکونام، تأکید کرد: انقلابی گری یعنی نرمش قهرمانانه، که خدا در آیه 64 سوره مباره آل عمران می فرماید: لا نعبد الاالله، شریک برای خدا قائل نشوید و یکی بشویم؛ ولی کسی نخواهد بر دیگری اربابی کند و آمریکا نخواهد کدخدا باشد و اربابی نماید.

وی، انقلابی گری را به معنای توجه به تولید داخلی، حفظ روحیه ایثار و شهادت، عمل به وظیفه و تکلیف گرایی، بصیرت و هوشیاری، دشمن شناسی، اقتدار از درون نه از بیرون، وحدت،‌شجاعت، صبر، اقتدار علمی و منطق دانست و اضافه کرد: البته منطق به شرطی که دشمن اهل پذیرش منطق باشد.

امام جمعه شهرکرد، در پایان با توصیه نمازگزاران به حضور گسترده پای صندوق های رأی در هفتم اسفند و انتخاب افراد انقلابی و معتقد به گفتمان انقلاب، افزود: کاندیداها و هواداران نیز اخلاق را رعایت کنند و از تخریب، دروغ، تهمت، ریا، خدعه و کارهایی که در شأن انقلاب نیست پرهیز کنند.

ارسال نظرات