خبرگزاری بسیج: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری حضور و پیگیری مسائل و مشکلات مردم از سوی رسانه ها بویژه اطلاع رسانی سفر اخیر رئیس جمهوری به شهرری در خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان را بسیار شایان و تاثیرگذار دانست.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۵۸
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ هدایت الله جمالی پور تاکید کرد: با به بار نشستن طرح ها و اعتباراتی که دولت به این منطقه تخصیص داده است بخش اعظمی از مشکلات شهرستان ری به طور حتم رفع خواهد شد.

وی گفت: امسال به همت مدیران و همه مردم با وجود تنگناهای دولت و شرایط سخت اقتصادی که دولت با آن مواجه بود در مجموع 110 طرح با اعتباری بالغ بر دو هزار و 600 میلیارد ریال افتتاح می شود.

جمالی پور با اشاره به تنوع طرح های قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر امسال   اظهار کرد: هفت طرح عمران شهری، 52 طرح عمران روستایی، 10 طرح آموزش و پرورش، 14 طرح در حوزه صنعت، پنج طرح در حوزه منابع طبیعی، 2 طرح در حوزه حمل و نقل، چهار طرح در حوزه کشاورزی، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و 9 طرح آبرسانی روستایی از جمله طرح هایی است که به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان افتتاح می شود.

 

  افتتاح 10 مدرسه

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به مهمترین طرح های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال با بیان اینکه در شهرستان ری با چالش جدی فضای آموزشی مواجه هستیم، گفت: با کمک خیرین و اعتباری که دولت اختصاص داده است، 10 مدرسه به صف خدمت رسانی اضافه می شود که بخشی از تنگناهای آموزش و پرورش منطقه مرتفع خواهد شد.

مجموعه ورزشی حضرت فاطمه الزهرا(س)

جمالی پور افزود: مجموعه ورزشی حضرت فاطمه الزهرا(س) آموزش و پرورش نیز که 12 سال کار آن معطل مانده بود به خصوص استخر سرپوشیده آن که به یک مکان فرسوده تبدیل شده بود در دهه مبارک فجر برای خدمات رسانی به فرهنگیان و دانش آموزن به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، کل مجموعه ورزشی شهرستان ری تا قبل از پایان سال 1395 به بهره برداری خواهد رسید و فضاهای دیگری نیز به خدمات رسانی آموزش و پرورش این منطقه اضافه خواهد شد.

افتتاح بخش جدید اورژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر

جمالی پور افتتاح بخش جدید اورژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر را از دیگر طرح های قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر امسال عنوان کرد و با اشاره به کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت کلینیک ویژه بیمارستان شهدای هفت تیر با استفاده از اعتبارات 7 میلیارد تومانی ارزش افزوده و عوارض گفت: بیماران به دلیل نبود یک مرکز درمانی هم اکنون در قسمت اورژانس بیمارستان ویزیت می شوند.

افتتاح سالن تخصصی ورزشی ژیمناستیک در باقر شهر

فرماندار  ری همچنین افتتاح سالن تخصصی ورزشی ژیمناستیک در باقر شهر را یکی دیگر از طرح های قابل توجه در دهه مبارک فجر امسال در منطقه ری عنوان کرد و گفت: این سالن تخصصی یک سالن منحصر بفرد در کشور است و به عنوان مرکز آکادمیک ژیمناستیک در کشور فعالیت خواهد کرد.

افتتاح چندین پروژه بهداشتی، ورزشی، کشاورزی و خدماتی

وی افتتاح طرح هایی همچون ساختمان بهزیستی همراه با استقرار یک کلینیک روانپزشکی برای ارائه خدمات درمانی و روان بهداشتی، ایستگاه آتش نشانی درسن آباد به همت شهرداری باقر شهر، مخزن آب منطقه چهل قیز، سالن ورزشی شهدای مدافع حرم در حوزه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری، 45 هکتار آبیاری قطره ای تحت فشار و همچنین چندین دهیاری را از دیگر طرح های مهم قابل بهره برداری در سطح شهرستان ری در دهه مبارک فجر عنوان کرد.

تفاهمنامه سد فشافویه

جمالی پور در ادامه با بیان اینکه، تفاهمنامه سد فشافویه نیز که همواره بعنوان یک منازعه بین سازمان آب منطقه ای، کشاورزی و مجموعه مدیران دام گستر مطرح بود با پیگیری فرمانداری به نتیجه رسیده است، افزود: 25 سال بود که در نحوه مدیریت سد فشافویه با چالش مواجه بودیم و متولی خاصی برای مدیریت آن پیش بینی نشده بود، که البته قرار شد مدیریت آن در حوزه اختیار فرمانداری و حوزه حفاظت از آب قرار گیرد.

  کل راه های روستایی شهرستان ری بازسازی و آسفالت شد

وی همچنین افتتاح برخی راه های روستایی را از دیگر طرح های آماده افتتاح در دهه مبارک فجر ذکر کرد و با بیان اینکه، در طول یکسال گذشته آسفالت راه های روستایی به اتمام رسیده است، گفت: با توجه به تخصیص اعتباراتی که در حوزه ارزش افزوده و حوزه آلایندگی برای این کار صورت گرفت، برای نخستین بار کل راه های روستایی حوزه شهرستان بازسازی و آسفالت شد که به طور قطع خدمت رسانی به مردم را در حوزه روستایی تسهیل خواهد کرد.

 اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان  به آموزش و پرورش ری  

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین با بیان اینکه، از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرده است که در قبال اعتباراتی که شهرری برای آموزش و توسعه آموزش قرار می دهد به همان میزان نیز این وزارتخانه از محل اعتبارات ملی به حوزه آموزش و پرورش منطقه اختصاص دهد، گفت: این خواسته خوشبختانه مورد موافقت وزیر آموزش و پرورش قرار گرفته است.

جمالی پور افزود: البته این میزان اعتبار خارج از اعتباراتی بوده که دولت برای آموزش و پرورش شهرستان پیش بینی کرده است و حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان   در سال آینده در اختیار آموزش و پرورش منطقه ری قرار خواهد گرفت.

 

 افتتاح  مرکز تخصصی قلب بیمارستان فیروزآبادی؛ سال آینده  

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین با اشاره به بازدید اخیر خود از بیمارستان فیروزآبادی گفت: در این بازدید با برخی مسائل و مشکلات مردمی در این بیمارستان مواجه شدیم که نداشتن یک بخش قلب و آنژیوگرافی از جمله این مشکلات است.

جمالی پور افزود: قرار شد اعتبار لازم در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد که تا قبل از خردادماه سال آینده مرکز تخصصی قلب فیروزآبادی در محل سابق ساختمان دو طبقه چشم پزشکی این بیمارستان که از استحکام لازم نیز برخوردار است و بدون استفاده مانده برای خدمات رسانی به مردم راه اندازی شود.

به گفته وی، هزینه بازسازی اولیه این مرکز تخصصی قلب و آنژیوگرافی دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به میزان یک میلیارد تومان برای بازسازی ساختمان و یک میلیارد تومان دیگر نیز برای تجهیز اولیه این ساختمان اعتبار در نظر گرفته شده است که اگر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران همت کند اعتبار آن فراهم شده و در مسیر تخصیص قرار گرفته است.

جمالی پورهمچنین با بیان اینکه، اعتبار تکمیل طرح جایگزین 320 تخت خوابی بیمارستان فیروزآبادی نیز در سفر رئیس جمهوری مورد توجه قرار گرفت از سوی دولت تخصیص یافته است، اظهار امیدواری کرد این بیمارستان نیز به همت دانشگاه علوم پزشکی تا قبل از سال 1396 به بهره برداری برسد.

 

 

ارسال نظرات