آخرین بودجه 4100 میلیارد دلاری دولت اوباما ارائه شد

کاخ سفید برای سال 2017 بودجه‌ای با حجم مالی 4100 میلیارد دلار ارائه داده است که به شدت از سوی جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۳۵۶۰۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، کاخ سفید رسماً لایحه بودجه 4 هزار و 100 میلیارد دلاری سال 2017 آمریکا را ارائه داد که به سرعت از سوی جمهوری‌خواهان مورد حمله قرار گرفت.

جمهوری‌خواهان معتقدند بر اساس این برنامه بودجه مالیات در سال آینده در آمریکا افزایش خواهد یافت تا دولت این کشور بتواند بخشی از اولویت‌های داخلی خود را اجرایی کند.

باراک اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا که دوره ریاست جمهوری وی در ژانویه سال آینده به اتمام خواهد رسید در این بودجه پیشنهاد سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، امنیت سایبری، آموزش و ایجاد اشتغال را ارائه داده است.

در این بودجه همچنین 11 میلیارد دلار به وزارت دفاع آمریکا برای مقابله با داعش اختصاص داده شده است. به نظر نمی‌رسد که این بودجه از سوی کنگره این کشور که در حال حاضر اکثریت آن را جمهوری‌خواهان در دست دارد مورد تصویب قرار گیرد.

بنا به گفته پل رایان سخنگوی جمهوری‌خواه کنگره آمریکا این برنامه بودجه اقدامی در راستای بزرگ کردن دولت فدرال این کشور با هزینه خانوارهای آمریکایی است.

در این بودجه، کسری بودجه 503 میلیارد دلاری در سال 2017 دیده شده است که کمی کمتر از 616 میلیارد دلار کسری بودجه در سال جاری است.

بنا به گفته باراک اوباما این طرح بودجه قصد دارد تا صرفه‌جویی‌هایی را در حوزه سلامت، مهاجرت و اصلاح ساختار مالیاتی برای آمریکا ایجاد کند. در این بودجه 19 میلیارد دلار نیز برای سرمایه‌گذاری دولت این کشور در زمینه امنیت سایبری پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات