محکومیت اقدامات ضد فرهنگی در مرکز بخش لاران

حوزه مقاومت بسیج امام موسی کاظم(علیه السلام) بخش لاران شهرستان شهرکرد در محکومیت برگزاری مراسم ضدفرهنگی در مرکز این بخش بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۶۳۳۱۲۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ متن کامل این بیانیه به شرح ذیل صادر شد:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

وَمَن یَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَیَتَعَدَّ حُدُودَهُ یُدْخِلْهُ نَارًا خَالِدًا فِیهَا وَلَهُ عَذَابٌ مُّهِینٌ (سوره مبارکه نساء آیه ۱۴)

«و آن کس که نافرمانی خدا و پیامبرش را کند و از مرزهای او تجاوز نماید، او را در آتشی وارد می‌کند که جاودانه در آن خواهد ماند؛ و برای او مجازات خوارکننده‌ای است.»

خطه لاران در گذر زمان و در عرصه های مختلف تاریخی از صدر انقلاب تا عصر حاضر، تدین، غیرت، ایمان، شهامت، رشادت و بصیرت خود را به اثبات همگان رسانیده است. حضور انقلابی مردم بخش در 8 سال دفاع مقدس با تقدیم 150 شهید و نیز حضور در جبهه مقاومت با تقدیم یک سردار شهید مدافع حرم در این مدت اخیر، برگ افتخار دیگری بر کتاب قطور غیرت دینی این مردم اضافه کرد.

در 16 بهمن ماه ۹۴، و در فاصله یک روز پس از برگزاری یادواره شهدای بخش لاران، مراسمی به مناسبت دهه فجر و به همت مسئولین بخش لاران برگزار شد که کار شایسته و بجایی بود؛ اما در گوشه ای از این مراسم اتفاقاتی افتاد که با وجود جلوگیری از ادامه آن توسط بسیجیان حاضر در جلسه؛ اما دست به دست شدن تصاویر و فیلم های آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باعث ناراحتی و خون دل خوردن مردم دین مدار این بخش و شهر گردیده است.

در مراسمی که قرار بود در جهت ارتقای فرهنگ انقلاب اسلامی و ایجاد نشاط در جامعه برگزار شود، با کمال تأسف با اتفاقات ضد فرهنگی، رقص برخی دختران و پسران و عکس های یادگاری نامتعارف مخلوط شد و تلخی آن، شیرینی قسمت های خوب مراسم را به کام مردم دین دار تلخ نمود و حتی باعث شد نیروی انتظامی وارد صحنه شود و نسبت به بازداشت برخی از افرادی که در این بستر آماده شده به کارهای ضد فرهنگ دست زدند منجر شود.

این اتفاق در زمانی رخ داده که مدت زمان زیادی از هشتاد و چهارمین سالروز فرمان ننگین کشف حجاب توسط رضا خان نگذشته است و به جای آنکه نمایندگان دولت در شهرستان و بخش همت خود را صرف نهادینه کردن ارزش های فرهنگی و ترویج فرهنگ زیبای عفت و حیا و هنر متعالی اسلامی کنند و بدین وسیله ادای دین کوچکی به انقلاب و شهدا و مردم متدین و غیور این دیار داشته باشند، خواسته یا ناخواسته دست به اقدامی در راستای تحقق اهداف غرب و فرهنگ مبتذل بی بندباری می زنند و به بهانه شاد کردن مردم می خواهند از هر ابزاری در تحقق این بهانه استفاده کنند!

حوزه مقاومت بسیج بخش لاران ضمن محکومیت شدید این واقعه تاسف بر انگیز، اذعان می دارد:

1. این گونه اقدامات ضداسلامی، همان گونه که شاهد بودیم ذره ای تأثیر مثبت فرهنگی نداشته و نخواهد داشت و تنها به مبتذل کردن جامعه اسلامی بخش منجر می شود و مسئولین اگر می بینند جای هنر در بخش خالی است ظرف هنر را عوض کنند نه محتوایش را! مسئولان بخش و نمایندگان دولت می بایست برای فرهنگ سازی صحیح به شهید ابراهیم حیدری ها که علمداران واقعی جبهه فرهنگی بخش هستند تأسی کند؛ آنانی که در راه پیشرفت حقیقی جان خود را نثار کردند تا مسئولین فرهنگی در کمال آرامش و امنیت و اقتدار، مردم را به سوی سعادت حقیقی راه نمایند .

2. از مسئولین شهرستان و در رأس آنها فرماندار محترم شهرستان شهرکرد و بخشدار بخش لاران که همواره در بیاناتشان از حرکت در راه اسلام و خون شهدا سخن گفته اند خواستاریم که این بار در عمل غیرت خود را نشان داده و به جای آن که نقاط ضعف این گونه جلسات را در پس و پیش پرده با بی منطقی تمام توجیه کنند، با پیش بینی و جامع نگری، عواقب امر این مسائل را کم کنند و بدانند که در مکتب اسلام هدف وسیله را توجیه نمی کند.

3. مسئولین امر با دستگاه های عریض و طویل که مدعی مدیریت و راهبرد گذاری فرهنگی هستند بدانند که امروز، فتنه ی بزرگتر، همان فتنه نفوذ است. نفوذ جریانی که یکی از شاخه های آن، نفوذ فرهنگی است و از طریق سنت شکنی ها وارد می شود. اگر غیرت دینی مسئولین امر کاهش یابد، تر و خشک را با هم می سوزاند؛ وقتی فساد از دری وارد شد، خانواده مسئول و غیر مسئول نمی شناسد و خطر آن متوجه ناموس همه ی جامعه است.

4. خیال خام است که برخی توهم این بردارند که در بحبوحه مسایل و چالشهای سیاسی درون کشور، راهبردهای نامعلوم فرهنگی دولت، بالاگرفتن گرمای تنور انتخابات و مهم تر از همه عدم بهبود وضع معیشتی مردم بعد از گذشت دو سال از عمر دولت، اینگونه سهل انگاری ها و نادانی ها بصورت خوشبینانه و یا خیانتها بصورت بدبینانه، از چشم تیز بسیج دور نمی ماند و عکس العملی در پی نخواهد داشت .

5. از امام جمعه محترم بخش لاران بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی خواستاریم جهت برخورد با این عوامل از تمام ظرفیت های لازم استفاده نماید.

6. از تمام علما، اساتید، دانشجویان، دانشگاهیان، فرهیختگان، سیاسیون، اهالی رسانه و تمام مردم شریف بخش لاران خواستاریم که و پاسدار مجاهدت های هم شهریان گرانقدر خود که دیروز در جبهه های مبارزه حق علیه باطل در دفاع مقدس حضور داشتند و جبهه های فرهنگی بخش لاران را به شما سپرده اند باشند.

7. در پایان نظر مسئولین محترم امر را به وصیت نامه شهید ابراهیم حیدری سورشجانی جلب می کنیم: «بیائید تا بهترین و عزیزترین و کاملترین و انسانی ترین زندگی ها را در این دنیا برای خود فراهم کنیم. زندگی ای که به جز خدا به چیز دیگری نیندیشیم.»

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین میرزا
۱۹:۴۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۴
مسئولین این دولت به اسم شادی و به اسم هنر دارند پارا از خطوط قرمز دین فراتر می گذارند و بااین کارها می خواهند هوش و حواس مردم را از مشکلات اقتصادی که به برجام گره زده شد و یه هیچ جا نرسید منحرف کنند.