عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با بسیج:

دولت در حل بحران جمعیت قدم بردارد

نماینده مردم کلیمیان در مجلس گفت: پایین آوردن سن ازدواج، فرزند آوری در سن مناسب، ارتقای سطح حقوق و کاهش ساعت کار بانوان از مواردی است که دولت باید آنها را اجرایی کرده و در حل بحران جمعیت قدم بردارد.
کد خبر: ۸۶۳۳۱۰۷
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷

سیامک مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه خانواده خبرگزاری بسیج گفت: به دنبال هشدارها و رهنمودهای به موقع مقام معظم رهبری در خصوص بحران جمعیتی کشور مسئولان دولت وظیفه اجرایی کردن این سیاست ها را دارند.

وی با اشاره به تدابیر به جای مقام معظم رهبری درباره مشکل جمعیتی کشور افزود: اگر دولت سیاست های جمعیتی را به درستی اجرا کند مشکل جمعیت حل خواهد شد.

نماینده هموطنان کلیمی در مجلس خاطر نشان کرد: در حال حاضر با جمعیتی روبرو هستیم که قدرت باروری قابل قبولی داشته که با هدایت صحیح مسئولان، خانواده ها می توانند در جهت فرزندآوری بیشتر بدون آسیب به سلامت خانواده قدم بردارند.

مره صدق تصریح کرد: در چند سال گذشته احساس نیازی به افزایش جمعیت نبود اما الان این نیاز کاملا احساس شده و تعداد خانواده ها باید افزایش پیدا کرده تا در آینده، کشور با مشکل نیروی کار مواجه نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازمه جلوگیری از تأثیر بحران جمعیتی در منطقه، اجرای دقیق فرامین مقام معظم رهبری از سوی مسئولان در این زمینه است.

این نماینده مجلس با اشاره به راهکار های افزایش جمعیت گفت: پایین آوردن سن ازدواج، فرزند آوری در سن مناسب، ارتقای سطح حقوق و کاهش ساعت کار بانوان از مواردی است که دولت باید آنها را اجرایی کرده و در حل بحران جمعیتی قدمی بردارد.

مره صدق در خاتمه اظهار داشت: ازدیاد نسل در کشور به مشوق های فرهنگی و مالی از سوی دولت نیاز دارد تا آسایش خاطر برای خانواده ها فراهم شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار