مدیر کل صدا و سیمای یزد خبر داد

کسب رتبه اول رشد کیفی رادیوی یزد در کشور/تولید مستند و سریال‏‏ با گویش یزدی

مدیر کل صدا و سیمای یزد با اشاره به رتبه اول رشد کیفی رادیوی یزد در کشور طی سال جاری، از تولید مستندهای فاخر و سریال‎‎های دوست داشتنی با گویش یزدی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۲۸۵۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: "احمد پهلوانیان" با اشاره به در اولویت قرار گرفتن رشد کیفی برنامه‎‎ها و تولیدات صدا و سیمای مرکز یزد، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به نظرسنجی‌ها و ارزیابی‎‎های انجام ‌گرفته از سوی نهادهای ناظر در کشور، این اتفاق تاکنون به نحو قابل قبولی از تغییر دکور برنامه‎‎ها تا نمایش تولیدات و سایر موارد صورت گرفته ‌است.

وی ادامه‌ داد: هر چند که هزینه‎‎های سال‌جاری برای ساخت دکورها با هزینه‎‎های کیفی پنج یا شش سال و بلکه بیشتر برابری می‎‎کند ولی سعی شده تا تصویری که مردم از تلویزیون‎‎های خود می‌بینند، تصاویر چشم‌نواز و جذابی باشد و این در حالی بوده است که منابع مالی سازمان در سال جاری کاهش بسیار شدیدی در حدود 50 درصدی داشته است.

پهلوانیان خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی از سوی رسانه، رتبه رادیویی یزد در بهار امسال دربین استانها بیست و ششم بود ولی در تابستان این ارزیابیها نشان از ارتقاي این جایگاه به رتبه چهارم دارد و در ارزیابی پاییز امسال نیز رادیوی یزد در رده‌‌ی سوم کشور قرار گرفت.

به گفته‎‎ی وی، این ارتقای جایگاه رادیو یزد در حالی اتفاق افتاده است که امکانات و نیروی انسانی و حتی بودجه‌ی بسیاری از مراکز صدا و سیمای استان‎‎ها، از استان یزد خیلی بیشتر بوده است و این جایگاه مگر با همکاری و تلاش و هنرمندی همکاران مرکز محقق نشده است.

مدیر کل صدا و سیمای یزد با اشاره به اجلاس اخیر مدیران رادیویی کل کشور در بوشهر، گفت: در این اجلاس رتبه رادیوی یزد از لحاظ رشد کیفی رادیویی کشور در سال 94، اول اعلام شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‎‎های صورت گرفته در کیفی‎‎سازی برنامه‎‎ها، حتی در بخش خبر نیز رشد بسیار خوبی برطبق ارزیابی‎‎ها در مرکز روی داده است و در حال حاضر در اکثر شاخص‌‌‌ها، صدا و سیمای یزد، جزو رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

پهلوانیان یکی از عمده مشکلات این مرکز را ضعف شدید و فرسودگی تجهیزات ذکر کرد و افزود: البته این چیزی نیست که مردم ببینند اما به مرور در حال اتفاق ‌افتادن است لذا سعی شده تا تجهیزات فنی مرکز نیز علی رغم محدودیت‎‎های مالی رشد قابل قبولی داشته باشد که تعداد زیادی از طرح‎‎های فنی نیز به زودی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه ‌داد: مرکز از اواخر امسال و سال آینده در دو مقوله به طور جدی ورود خواهد کرد هر چند که کمبود منابع مالی تاکنون مانع تحقق این برنامه‎‎ها ‌شده بود؛ اول در مقوله تولید مستندهای فاخر در حوزه‌های مختلف مربوط به یزد و حوزه دیگر برای تولید سریال که اولین آن را امسال شروع کرده‎‎ایم و به زودی کلید می‌خورد.

وی در این باره تصریح کرد: پس از سال‌ها یک سریال کاملاً یزدی با گویش یزدی و آن چیزی که مردم یزد دوست دارند، به زودی تولید خواهد شد.

پهلوانیان در پایان نیز خاطرنشان کرد: در تولید نمایش‌های رادیویی نیز برنامه‌های ویژه‎‎ای برای معرفی سرداران شهید و بزرگان یزد داریم که آثار ماندگاری برای سال‌های بعد خواهند بود.

ایسنا/

ارسال نظرات
آخرین اخبار