مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان کرمان :

۳۲۰۰ دانشجویی کرمانی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: بیش از ۳۲۰۰ دانشجو از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر استان کرمان از ۱۲ تا ۲۶ اسفند ماه به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۸۱
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ؛ محمدرضا افضلی، مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات عالی استان کرمان  در رابطه با برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی گفت: امسال هم اردوهای راهیان نور دانشجویان استان کرمان همانند گذشته برگزار خواهد شد.


هدف از برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی خنثی سازی توطئه‌ فرهنگی دشمنان است


مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان هدف از برگزاری این اردو‌ها را زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا دانست و گفت: در شرایط امروزی جامعه و تهاجم فرهنگی همه جانبه‌ دشمنان ایران اسلامی علیه‌ تمامی ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب، برگزاری اردوهای راهیان نور می‌تواند نقش بسیار مهمی در مبارزه و خنثی سازی توطئه‌ها و بستن راه‌های نفوذ دشمنان به جوانان و دانشجویان ایران اسلامی داشته باشد.


افضلی ادامه داد: اردوهای راهیان نور دانشجویی نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه‌ دانشگاهی و در بین دانشجویان ایفا می‌کند و امید بخش حضور فرهنگ آزادی خواهی و حق طلبی در بین نسل دانشجویی خواهد بود.


اردوهای دانشجویی راهیان نور تعریف حقیقی و صحیحی از شهادت است


وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اردوهای دانشجویی راهیان نور، تعریف حقیقی و صحیحی از شهادت است، بیان داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اردوهای راهیان نور دانشجویی این است که دانشجویان با تعریفی حقیقی و صحیح از شهادت و آرمان‌های شهدا مواجه می‌شوند و به خوبی می‌آموزند که تفکرات و راه شهدا چگونه بوده است.


مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان ادامه داد: شناخت اهداف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دریافت حقایقی از این رخدادهای مهم تاریخ ایران اسلامی که در هیج تصویر و کتابی قابل بیان نیست، از مهترین اهداف برپایی اردوهای راهیان نور برای قشر دانشجویی است.


ایثار، مقاومت، آزادی و آزادگی در سال‌های دفاع مقدس تبلور و عینیت پیدا کرد


افضلی به رشادت‌های جوانان ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس متعلق به قشر و زمان خاصی نیست و این دوران حماسه آفرین نمایی کامل و واقعی از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های مردان و زنانی است که با حضور بصیرت گونه‌ خود زمینه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند و باعث تقویت بیش از پیش پایه‌های نظام الهی جمهوری اسلامی ایران شدند.


وی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف جامعه بخصوص قشر جوان و دانشجو در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس می‌تواند یاد و خاطر هشت سال حماسه سازی و دلاورمردی و رشادت‌های جوانان آن دوره و ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی را زنده نگه دارد، تصریح کرد: ایثار، مقاومت، آزادی و آزادگی در سال‌های دفاع مقدس تبلور و عینیت پیدا کرده بود.


اردوهای راهیان نور نوع نگاه جوانان را به موضوع شهادت و ایثار به کلی تغییر می‌دهد


مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور می‌تواند نوع نگاه جوانان و نسل سوم انقلاب را به موضوع شهادت و ایثار به کلی تغییر دهد و پل ارتباطی‌ میان حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و جوانان این زمانه‌ ایران اسلامی باشد.


افضلی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با نتایج و ثمرات اردوهای دانشجویی راهیان نور نیز گفت: اردوهای راهیان نور دانشجوی ثمرات و نتایج بسیار خوبی را در پی دارد؛ هرچند که برای کسانی که به ظواهر این اردو‌ها توجه می‌کنند؛ این نتایج مشهود نیست آنان نمی‌بینند.


تاثیرات اردوهای دانشجویی راهیان نور غیر قابل انکار است
وی با تاکید بر اینکه تاثیرات اردوهای دانشجویی راهیان نور غیر قابل انکار است، بیان داشت: تاثیراتی که حضور در این اردو‌ها بر روی دانشجویان شرکت کننده می‌گذارد، غیر قابل انکار است؛ البته باید توجه کرد که این اثار در آینده‌ دانشگاه‌ها بیشتر و بهتر خود را نشان خواهند داد.


مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان به نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی این اردو‌ها نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم وجود فرهنگ گفت‌وگوی درون گفتمانی هنوز به صورت گفتمانی سخن می‌گوییم و گروه‌ها و دسته‌ها و افکار متفاوت هر کدام کار خود را انجام می‌دهند و حرف خود را می‌زنند.


افضلی افزود: در کشور ما برخی از گروه‌ها و افکار متاسفانه هیچ تبلیغ و توجیهی نسبت به این امر مهم ندارند و در مقابل نیز گروه و تفکری وجود دارد که فکر می‌کند نسبت به این پدیده‌ مهم تبلیغ و کمک فکری انجام می‌دهد که با توجه به فراگیری این اردو‌ها در بین دانشجویان؛ گفتمان مورد نظر نتوانسته آنطور که باید مسئولیت ترویجی خود را نسبت به این مهم انجام دهد.


وی به نقش بسیج دانشجویی در فرهنگ سازی اردوهای راهیان نور دانشجوی اشاره کرد و بیان داشت: اساسا همانگونه که شکل گیری انقلاب اسلامی و هدایت هشت سال دفاع مقدس در کشور ما به صورت بسیج مردمی و بسیج توده‌ها ایجاد شد؛ تا به امروز هم هرکار مهم، ارزشی و فرهنگی و تربیتی‌ که در کشور صورت گرفته تا بسیج به آن ورود پیدا نکرده است، موفق نبوده است.


مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان ادامه داد: وقتی حضور بسیج در این حوزه‌ها مشهود و پر رنگ شد، برکات و فواید فراوانی بدست آمد.


۳۲۰۰ دانشجویی کرمانی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند


وی با اشاره به استقبال بسیار گسترده‌ دانشجویان جهت حضور در این اردو‌ها بیان کرد: این دوره از اردو‌ها از ۱۲ تا ۲۶ اسفندماه برگزار خواهند شد.


افضلی در رابطه با چگونگی اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور دانشجویی نیز گفت: بیش از ۳۲۰۰ دانشجو از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر استان کرمان با ۷۰ دستگاه اتوبوس به این اردو‌ها اعزام خواهند شد.
مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان با اشاره به ایجاد تفکیک جنسیتی در اعزام‌ اردوها بیان داشت: این تعداد از دانشجویان در قالب چهار کاروان به صورت دو کاروان پسران و دو کاروان دختران در بازه‌های زمانی مجزا به این اردو‌ها اعزام می‌شوند.


دانشجویان طی سه روز از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد


افضلی در رابطه با برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دانشجویان در مناطق عملیاتی جنوب کشور گفت: دانشجویان کرمانی در روز اول حضور خود در مناطق عملیاتی جنوب کشور ضمن حضور در اردوگاه شهید کازرونی شهر اهواز در افتتاحیه‌ این اردو‌ها که در مهدیه‌ لشکر ۴۱ ثارالله برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.


وی ادامه داد: در ادامه‌یبرنامه‌ها دانشجویان برای حضور در رزمایش رزمی فرهنگی مردان آسمانی به پادگان شهید حبیب الهی منتقل خواهند شد.


مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان در رابطه با برنامه‌های روز دوم حضور دانشجویان در اردوی راهیان نور نیز گفت: دانشجویان کرمانی در سه روز از مناطق عملیاتی مختلف بازدید خواهند کرد.


وی تصریح کرد: در روز دوم برنامه‌های بازدید از یادمان‌ها در مناطق عملیاتی مختلف شروع می‌شود و دانشجویان از محورهای عملیاتی اروند (منطقه‌ عملیاتی والفجر ۸)؛ خرمشهر و شلمچه (منطقه‌ عملیاتی کربلای ۴ و ۵) بازدید خواهند کرد.


افضلی افزود: دانشجویان کرمانی در روز دوم بازدید‌هایشان از مناطق عملیاتی جنوب از دهلاویه، فکه، منطقه‌ عملیاتی فتح المبین دیدن خواهند کرد و به زیارت مقبره‌ دانیال نبی در شوش خواهند رفت.


مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان برنامه‌های روز سوم را بازدید از منطقه‌ی عملیاتی رمضان، طلائیه؛ هویزه و محل شهادت شهید علم الهدی و یارانش اعلام کرد و گفت: دانشجویان کرمانی پس از اتمام بازدید‌ها به استان کرمان بازخواهند گشت.


۲۰ نفر ار روسای دانشگاه‌های کرمان به اردوی راهیان نور اعزام شدند
وی همچنین در قسمتی دیگر از سخنان خود به برگزاری اردوی راهیان نور روسای دانشگاه‌های استان کرمان اشاره کرد و گفت: اردوی راهیان نور ویژه‌ روسای دانشگاه‌های استان کرمان نیز در هفته‌های گذشته در مدت زمان سه روز برگزار شد.


وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده در این اردو، بیان داشت: در این دوره روسای دانشگاه‌های استان کرمان طی بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی جنوب کشور از نزدیک با مناطقی که برای بازدید دانشجویان در نظر گرفته شده است، آشنا شدند و در جریان روند و چگونگی اعزام دانشجویان به این اردو‌ها قرار گرفتند.


افضلی ادامه داد: بازدید از خوابگاه‌ها و امکانات محیا شده برای دانشجویان در اردوهای راهیان نور و حضور در جلسات هماهنگی نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای روسای دانشگاه‌ها در این اردو‌ها بود.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان کرمان با اشاره به حضور تعداد ۲۰ نفر از روسای دانشگاه در این اردوی راهیان نور، بیان داشت: این اردو با هدف تقویت روحیه جهاد و شهادت و انتقال آن به مسئولان دانشگاه‌ها برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار