بزرگداشت یوم الله 22 بهمن که میراث بزرگ امام و شهیدان و ملت بزرگ ایران است یک وظیفه دینی اسلامی و انقلابی هر ایرانی است .
کد خبر: ۸۶۳۲۱۱۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین لطفی امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه اظهار داشتند : خروج از رکود اقتصادی و فراهم نمودن زمینه اشتغال چندین میلیون جوانان بیکار با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی میسر است نه با انعقاد قراردادهای اقتصادی ۴۵ میلیارد دلاری با فرانسه و ایتالیا آیا سوغات دو سفر اروپایی دولت تدبیر و امید برای اقتصاد بیمار ایران چیست؟ آیا برقراری روابط اقتصادی با کشورهای متخاصمی مثل فرانسه که بیشترین حریم ها را علیه ملت ایران اعمال کرد ،از رکود خارج میکند؟با این انعقاد میلیادردی با دو کشور اروپایی فرانسه و ایتالیا می تواند رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار به ارمغان آورد .

سوال مهم و اساسی این است که نسبت این قراردادها با اقتصاد مقاومتی چیست ؟مسلما ره آورد این سفر ارمغان ۴۵ میلیارد قرارداد ارمغان سفر رئیس جمهور محترم ،خروج کشور فرانسه و ایتالیا از رکود کمر شکنی که چندین سال است که آنها با آن مواجه هستند و هر روز شاهد اعتصاب بخش های مهم اقتصادی بودند . اما سوال مهمتر این است که با این قراردادهای شیرین درصدد پاداش به فرانسویها هستیم که در دو سال مذاکرات هسته ای به نمایندگی رژیم صهیونیستی در روند مذاکرات اخلال می کردند .

مسئله دیگری که باز این روزها در اظهارات مقامات امریکا به ویژه کنگره امریکا، تصویب تحریم های جدید به بهانه فعالیت های موشکی ، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر و از همه بدتر مانع تراشی امریکا در پرداخت دارائیهای بلوکه شده کشورمان ایران مطرح است که در ادامه سریال نقص عهدهای کدخدا پس از توافق هسته ایو اجرای برجام . در حالیکه ایران تمام تعهدات خود را در برجام عملی کرده است اما در برابر صداقت و راست امیزی ایران کنگره امریکا در حال تهیه طرحی بر باقی ماندن تحریم ها و وضع تحریم های غیر هسته ای هستند که توافق هسته ای را نقض میکند .

بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن که میراث بزرگ امام و شهیدان و ملت بزرگ ایران است یک وظیفه دینی اسلامی و انقلابی هر ایرانی است .

22 بهمن یکی از زیباترین شیرین ترین حادثه در تاریخ سیاسی مرت بزرگ ایران است و در چنین روزی ملت ایران با دست خالی با عنایات خداوند و توجهات ولی عصر روحی فداه، بی نظیرترین و مردمی ترین انقلابها را پدید آورد .ایام دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی است برایبازخوانی عوامل پیروزی انقلاب استمرار نظام اسلامی و ناکامی دشمنان در ضربه زدن به انقلاب در سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بلا تردید انقلاب اسلامی ایران انقلاب بی نظیر و استثنایی در قرن بیستم بود . انقلابی که با احیای ارزش های اسلامی در جهان پا به عرصه وجود گذاشت و به تعبیر زیبای معمار کبیر انقلاب امام راحل انفجار نور بود و با نام خدا و با فریاد معنویت پدیدار شد .

انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی برای جهان شگفت انگیز و برای ابرقدرتها و غارتگران بین المللی بهت آور و دهشت انگیز بود. انقلابی که به پایان دهه چهارم نزدیک است و در برابر همه تهدیدها و تحریم ها ی سنگین ،مستحکم و استوار به حیات خود ادامه می دهد . این سوال همواره مطرح است که چگونه این انقلاب در برابر این همه تهدیدها و چالش ها استوار مانده است؟

پاسخ این سوال این است که دوعامل مهم و اساسی عامل ماندگاری این انقلاب است ۱-رای و پشتیبانی مردم ۲-اسلام و تشیع که ترکیب این دو در ایران جمهوری اسلامی را معنا می بخشد . به عبارت روشنتر ماهیت جمهوری اسلامی همان اندیشه اسلامی که تبلور در رهبری و غایت دینی دارد و دوم اتکای به آرا عمومی ملت بود که در جمهوری اسلامی تبلور می یافت نظام اسلامی با دو رکن مهم جمهوریت و اسلامیت شناخته شده است . قبل از پیروزی انقلاب ، اسلامبعنوان یک حرکت و جنبش که بتواند در تحریک احساسات توده های مردمی نقش آفرینی کند،در معادلات و محاسبات ،قدرتهای جهانی که در اردوگاه غرب به رهبری امریکا و اردوگاه شرق با محوریت اتحاد جماهیر شوروی ، جایی نداشت بلکه اسلام در مکتب کمونیسم به عنوان افیون ملت ها در افکار و اندیشه های روشن فکرها و مراکز دانشگاهی آشکار بود .

تذکر به مخابرات،شرکت گاز ،شرکت برق و اداره راجع به فیش هایی که مردم به شدت از افزایش قیمت ها ناراحت و نگرانند و خانواده های کم درآمد و قشرهای فقیر و متوسط،متاسفانه هنوز کنترل قیمت ها در حوزه های مختلف مشاهده نگردیده است .


ارسال نظرات