خبرگزاری بسیج: نخستین نشست مشترک مسئولان ادارات شهرستان ری با هدف برقراری تعامل بیش از پیش بین شورایاران محله های بیست گانه و ادارات شهرستان ری، با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه 20، روسای ادارات و نهادهای شهرستان ری و دبیران شورایاری در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 20 تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۰۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در نشستی مشترک با حضور نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، فرماندار ویژه شهرستان ری و شهردار منطقه 20درخواست شورایاران مبنی بر حضور در جلسات اداری فرمانداری شهرستان ری مورد بررسی قرار گرفت.

جعفر شربیانی دبیر دبیران شورایاری محله های بیست گانه شهرداری منطقه 20 به نمایندگی از تمامی اعضا شورایاری گفت: شورایاران منطقه 20، شورایار محله های شهرری هستند و با توجه به اینکه اموری که شهروندان پیگیری می کنند در حوزه های مختلف نظیر برق، آب، روشنایی و امنیت محلات است توقع داریم جلسات تخصصی و کاربردی با روسای ادارات و نهادهای شهرری تشکیل شود.

استفاده از ظرفیت شورایاران از سوی فرمانداری ویژه شهرستان ری

شربیانی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلاتی که در حوزه اختیارات شهرداری نیست لاینحل مانده است، افزود: با توجه به خلاء شورای شهر در شهرستان ری، پیشنهاد می شود با عضویت هیئت رئیسه شورایاران محله های بیست گانه منطقه 20 در شورای اداری شهرستان ری از این ظرفیت مردمی استفاده شود.

دبیر دبیران شورایاران منطقه 20 ادامه داد: تامین امنیت و روشنایی محلات، احداث بوستان و تفرجگاه فرامنطقه ای، رسیدگی به مسائل زیست محیطی و افزایش سرانه های بهداشت و درمان در شهرری از جمله مواردی است که شهرداری به تنهایی نمی تواند آنها را عملیاتی کند و عزم جهادی تمامی ادارات و نهادهای شهرری لازم است.

حضور شورایاران منطقه 20 در شورای اداری شهرستان ری

هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، عدم الحاق نام ری به شورای اسلامی شهر تهران و شمیرانات را غیرقانونی برشمرد و گفت: شورایاران ظرفیت خوبی برای سازماندهی و رفع نیازهای محلات هستند و به منظور رفع مشکلات شهروندان، آمادگی همکاری وتعامل با نخبگان محلی را داریم.

جمالی پور در پاسخ به درخواست شورایاران مبنی بر حضور در شورای اداری شهرستان ری نیز تصریح کرد: برای به رسمیت شناخته شدن جایگاه شورایاری نیازمند اصلاح قانونی هستیم که این روند برای کل کشور در جریان است اما با این وجود تا برطرف شدن این خلاء قانونی، حضور شورایاران در شورای اداری شهرستان را به عنوان نخبگان محلات و در قالب مهمان جلسات خواهیم داشت.

 

احداث شهربازی فرامنطقه ای در دستور کار فرمانداری ویژه شهرستان ری

 

جمالی پور بودجه سال گذشته شهرری را 220 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بازسازی راه های روستایی، تامین آب شرب قیامدشت، بهسازی بیمارستان فیروزآبادی و بخش اورژانس بیمارستان هفتم تیر از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان ری است.

وی به حمایت های ویژه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص افزایش بودجه منطقه 20 در سال های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: افزایش اعتبارات منطقه 20 از 90 به 120 میلیارد تومان در سال 92 و عبور از سقف 300 میلیارد تومان در سال 93 نتیجه نگاه های ویژه شورای اسلامی شهر تهران بوده است.

جمالی پور با اشاره به اینکه برای تامین امنیت در صورت وجود ظرفیت انسانی، آمادگی استقرار کانکس در محل های مورد نیاز داریم، ادامه داد: تلاش می کنیم تا از محل عوارض آلاینده ها، احداث یک مجموعه شهربازی فرامنطقه ای را در سال 95 برای شهرری لحاظ کنیم.

شکل گیری مدیریت یکپارچه محلی برای اولین بار

 

مرتضی طلایی نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاسی به بیان امام خمینی(ره) که مجلس در راس امور است گفت: مجلس بنابر حقوق مردم که باید اداره کننده امور باشند در راس امور قرار گرفته است که بر همین مبنا می توانیم بگوییم شوراها نیز در مقیاس محلات و مناطق در راس امور هستند.

طلایی بر لزوم بسترسازی برای مشارکت مردم تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم و جایگاه نهاد اجتماعی شورایاری ها را به حد اعلای کارآمدی برسانیم و این اصلی ترین خواسته ما از فرماندار ویژه شهرستان ری است.

رئیس ستاد شورایاری های تهران تقویت و حمایت از جایگاه شورایاری ها را مهم برشمرد و گفت: 5 هزار نفر در قالب شورایارها در محلات شهر تهران فعالیت می کنند و برای اولین بار مدیریت یکپارچه در محلات شکل گرفته است.

طلایی ادامه داد: در حال حاضر نیازسنجی ها با حضور تمامی نهادهای مردمی و اداری در مقیاس محلی با تفکر مسجد محوری انجام می شود که این حرکت ارزشمند است.

طلایی با اشاره به اینکه آمادگی واگذاری تمامی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به محلات را داریم و روند آن در جریان است، گفت: با ایجاد قرارگاه فرهنگی با محوریت مساجد می توان از تمامی ظرفیت های محلی به خوبی استفاده کرد.

وی در پاسخ به یکی از دبیران شورایاری در خصوص اینکه منطقه 20 باید منطقه ویژه شود نیز گفت: به زودی طرح منطقه ویژه شهرری را به صحن شورای اسلامی شهر تهران ارائه می دهیم تا بررسی و اعمال نظر شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: طرح های بزرگ نظیر ساماندهی بافت فرسوده پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، احداث شهربازی فرامنطقه ای و تفرجگاه های شاخص نیازمند تعامل و همکاری همه جانبه فرمانداری و حمایت های دولتی است.

منصور کتانباف شهردار منطقه 20 نیز با اشاره به اینکه بسترسازی لازم برای احداث هتل از سوی مدیریت شهری انجام شده است، گفت: در خصوص نوسازی بافت فرسوده علی رغم کاهش صدور پروانه ساخت در شهر تهران شاهد رشد 60 درصدی عرصه نوسازی بافت های قدیمی در شهرری هستیم.

کتانباف بااشاره به اینکه ساماندهی بافت پیرامون حرم همواره در اولویت مدیریت شهری بوده است افزود: احداث پیاده راه شرق حرم و ایجاد دسترسی های بزرگراهی از جمله اقدامات اثربخش است.

اولین نشست هم اندیشی دبیران شورایاری محلات بیست گانه منطقه 20 با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 و روسای ادارات آب، برق، گاز، شبکه بهداشت و درمان، امور مساجد، سرکلانتر نهم فاتب شهرستان ری و فرمانده سپاه ناحیه ری در سالن شهید تهرانی مقدم شهرداری منطقه 20 برگزار شد.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار