عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد

ترکیه با لابی صهیونیستی به دنبال دریافت غرامت از ایران

ترکیه با هدف محکومیت وارد داوری گازی و سایر عرصه های اقتصادی گشته است تا شرایطی را ایجاد کنند که افکار را به سمت و سوی غیر ایرانی هدایت کند.
کد خبر: ۸۶۳۰۶۰۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،حمیدرضا عراقی،معاون وزیر نفت دیروز اعلام کرد: ایران در دادگاه لاهه محکوم شده و احتمالا حدود یک میلیارد دلار غرامت گازی باید به ترکیه پرداخت کند.
ترکیه که روابط اقتصادی مناسبی با ایران داشته به دریافت این غرامت اصرار دارد و گویا ترک ها هیچ ابایی از اینکه این موضوع بر روابط اقتصادی ایران و ترکیه تاثیر بگذارد، ندارند.

محسن صرامی فروشان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره بر محکومیت ایران به پرداخت یک میلیارد دلاری با کشور ترکیه اظهار داشت: من مطمئنم لابی صهیونیست و لابی آمریکا که اکنون در شرایط پل های پسا تحریم هستند از کانال های مختلف وارد می شوند تا از طریق مجاری مختلف اقتصاد ایران را تحت تاثیر خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ترکیه ولابی های مرتبط در افکار جامعه حرفی برای گفتن در مواجهات اقتصادی ندارند افزود: ترکیه جایگاه اقتصادی خود را از دست داده است و در زمینه اقتصادی زمینگیر شده است لذا در برابر این افت و خیز های اقتصادی درصدد است تا پرونده های مختلف ایران را رونمایی کنند و هر بار جعبه سیاه را باز کرده و پرونده محکومیتی را بیرون کشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: ترکیه با هدف محکومیت وارد داوری گازی و سایر عرصه های اقتصادی گشته است تا شرایطی را ایجاد کنند که افکار را به سمت و سوی غیر ایرانی هدایت کند.

صرامی فروشان در پایان افزود: ترکیه هر بار ایران را در شرایط مختلف با رونمایی پرونده های محتلف محکومیتی را مصوب می کند که اینگونه حرکات ناشی از حمله دوم اقتصاد لابی گونه صهیونیستی و آمریکایی توسط ترکیه است است که اخیرا هم دولت ترکیه ابعاد لابی گری تفکرات خود را به روشنی ثابت کرده است و این که می تواند بهترین مجرا بعد از عربستان باشد هر چند که همین گونه است.


ارسال نظرات