مسابقات لیگ دسته یک ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور :

تیم های اراک و سمنان به لیگ برتر صعود کردند

تیمهای سمنان ، اراک و تهران در رده های اول تا سوم لیگ دسته اول ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور قرار گرفتند.ین رقابت ها در سالن ورزشی 22 بهمن اراک برگزار شد
کد خبر: ۸۶۳۰۲۰۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
خبرگزاری بسیج،مرکزی : گروه ورزشی

در این مسابقات تیم های اراک ، تهران ، سیستان و بلوچستان ، سمنان و آذربایجان شرقی به صورت تیمی و در بخش پهلوانی و زورخانه ای با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این رقابت ها تیم سمنان با کسب 229 امتیاز قهرمان شد و تیم اراک با کسب 218 امتیاز عنوان دوم را به خود اختصاص دادند .

تیم های تهران با 174 امتیار ، آذربایجان شرقی با 139 امتیاز و سیستان و بلوچستان با 116 امتیاز به ترتیب در مقام سوم، چهارم و پنجم این رقابت ها قرار گرفتند.

تیم های سمنان و اراک به عنوان دو تیم برتر این رقابت ها به مسابقات سوپر لیگ ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور راه یافتند و سه تیم دیگر در دسته یک باقی ماندند.

در مسابقات لیگ دسته یک ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور 10 تیم حضور داشته اند که پنج تیم در طول رقابت های گذشته حذف شده بودند.

ورزش زورخانه ای یا ورزش باستانی و یا ورزش پهلوانی نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی اسباب و آداب و رسوم مربوط به آن هاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته های دور رواج داشته است.

ورزش های زورخانه ای نام دیگر ورزش های باستانی ایرانیان است. جایی که در آن به ورزش باستانی می پردازند زورخانه نام دارد هم چنین در زورخانه علاوه بر ورزش زورخانه ای کشتی پهلوانی نیز گرفته می شود
ارسال نظرات