حاج اکبر ریاحی :

خط قرمز مداحان فرمایشات مقام معظم رهبری است

بسیج مداحان: مداح جانباز هشت سال دفاع مقدس با تأکید بر اینکه باید پیرو و حامی ولایت فقیه باشیم، گفت: خط قرمز مداحان فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۲۸۲۰۲
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

حاج اکبر ریاحی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در پاسخ به این سوال که هیئات و منبرهای مذهبی چه نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، اظهار داشت: به نظر من این سوال باید به طور برعکس مطرح شود. در واقع، پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند اسلامی مرهون  و مدیون هیئات و جلسات مذهبی بود.

انقلاب از دل هیئات مذهبی شروع شد

این ستایشگر اهل بیت (ع) ادامه داد: اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم، انقلاب از دل هیئت‌ها شروع شد و قوت پیدا کرد. روشنگری‌ها، جلسات مذهبی و منبرهای انقلابی از عوامل اصلی شروع انقلاب بودند.

وی بیان داشت: من در زمان انقلاب حدود 14 سال داشتم. هیئتی برگزار می‌کردیم که بنده و حجت الاسلام علی ثمری که هم‌اکنون از سخنرانان مطرح کشوری هستند، از عوامل آن هیئت بودیم. در زمان برگزاری مجالس، مراقبت‌های زیادی وجود داشت. اما به واسطه عشق و علاقه‌ای که به امام حسین (ع) داشتیم و توجهی که اساتیدی هم‌چون حاج مستوفی داشتند، هیچ مراقبت و ممانعتی مانع از برگزاری هیئت نمی‌شد.

ریاحی با اشاره به موضوع اصلی سخنرانی‌های واعظان در دوران انقلاب یادآور شد: بیشترین بحثی که در هیئات مطرح می‌شد، استکبار ستیزی و تحمل نکردن ظلم بود. الگوی ما حضرت سیدالشهدا (ع) بود؛ الگویی که با وجود تعداد یاران کمی که داشتند، مقاومت کردند و تسلیم ظالمان و زورگویان نشدند. امام حسین (ع) هم‌چون مشعلی بودند که راه درست را به آزادگان نشان دادند.

یکسانی ماهیت منبرهای دوران انقلاب و منبرهای امروزی

این جانباز 8 سال دفاع مقدس در ادامه با ذکر این نکته که ماهیت منبرهای زمان انقلاب و منبرهای امروزی مبارزه با استکبار است، ابراز داشت: این موضوع نه تنها نباید کمرنگ‌تر شود، بلکه باید آن را با جدیت بیشتری دنبال کنیم. تفاوت شرایط امروزی با دوران انقلاب این است که ظالمان دیروز از عوامل رژیم بودند اما ظالمان امروز از سردمداران استکبار جهانی هستند.

وی اضافه کرد: مخاطبان و پامنبری‌های ما باید یاد بگیرند که پیروی از سیدالشهدا (ع) تنها سینه زدن و گریه کردن نیست، بلکه مبارزه با ظالمان و استکبار جهانی است.

خاطره‌ حاج اکبر ریاحی از زمان انقلاب

ریاحی به بیان خاطره‌ای از حضورش در راهپیمایی‌های انقلاب پرداخت و گفت: نام هیئت ما نونهالان دو طفلان حضرت مسلم (ع) بود و در محله سرآسیاب دولاب برگزار می‌شد. استاد ما حاج آقا مستوفی بود. در بحبوحه انقلاب در مقابل منزل یکی از اعضای جلسه قرار می‌گذاشتیم و به صورت گروهی حرکت و راهپیمایی می‌کردیم. یادم هست که روزی به میدان امام حسین (ع) رفتیم و از بین دوستانم تنها کسی که دوربین داشت، من بودم. دوربین را در راهپیمایی‌ها همراه خود می‌بردم و از زوایای مختلف عکس می‌گرفتم. اعضای هیئت از اینکه از آن مراسم‌ها عکس یادگاری داشتند خوشحال بودند.

سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست. این جمله را ریاحی عنوان کرد و افزود: بنده یک موضوع اساسی و مهم را همیشه در نظر می‌گیرم و آن موضوع پیروی از ولایت است. خط قرمز من فرمایشات مقام معظم رهبری است. ما تا حدی وارد مسائل سیاسی می‌شویم که رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه و دستور داده‌اند. ما باید همانند سلمان‌ها، پا جای پای رهبر و امام خود بگذاریم و عقب‌تر و جلوتر حرکت نکنیم.

این پیشکسوت ستایشگری اهل بیت (ع) در تشریح وظایف مداحان در راستای متصل ساختن مردم و ولایت فقیه به یکدیگر تأکید کرد: باید کسانی که جلوتر از ولایت حرکت می‌کنند را ارشاد و راهنمایی کنیم و عقب ماندگان را به خط و مشی رهبر برسانیم و این از وظایف مهم جامعه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

استفاده از هنر مداحی؛ بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان

وی در ادامه در ارتباط با وظایف هیئات مذهبی در برابر تهاجم‌های فرهنگی دشمنان تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید با استفاده از هنر مداحی با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم. ما باید تمام وسایل فرهنگی را در راستای مقابله و مبارزه با تهاجم دشمنان به کار گیریم.

ریاحی در پایان با بیان این نکته یکی از راه‌های مبارزه با هجمه‌های فرهنگی، رشد و تربیت جوانانی هنرمند است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از برخوردهای خشن و تعصب‌آمیز باعث دفع جوانان شده است ولی ما باید با استفاده از هنر، یک بار دیگر آن‌ها را جذب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات