حمیدرضاپورنوروز
در خطبه های نماز جمعه دهلران مطرح شد؛
امام جمعه دهلران گفت: ایام الله دهه فجر فرصتی برای بیان فضائل انقلاب و حکومت اسلامی است چرا که انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود.
کد خبر: ۸۶۲۸۱۲۱
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۷

خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام سید محسن موسوی- امام جمعه شهرستان دهلران در خطبه های نماز جمعه این هفته دوم بهمن ماه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا رعایت حدود الهی، حقوق مردم، انجام واجبات و ترک محرمات است.

وی به تفسیر آیه مالک الیوم الدین اشاره و افزود: خداوند صاحب روز جزاست، روزی که روز حساب و کتاب و سئوال و پاسخ است.

امام جمعه دهلران پیام بسیار مهم و ارزشمند روز گذشته مقام معظم رهبری به بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز را ترویج نماز و درک عظمت آن دانست و گفت: همه باید نسبت به این فریضه بزرگ و بی بدیل احساس مسئولیت همگانی کنند و به اینکه حتی یک نفر از جوانان کشور در نماز سهل انگاری نکند همت کرد.

وی ادامه داد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، همه به ویژه مسئولان دستگاه ها و دارندگان امکانات مادی و معنوی و مدیریتی باید عظمت نماز را دریابند و گام در راه عمل نهند، زیرا نماز باعث کاستن آسیب های اجتماعی و یکی از برترین راه های سلامت معنوی و روحی است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ورود امام راحل (ره) در 12 بهمن سال 1357 و آغاز دهه مبارک فجر، این ایام را فرصتی برای بیان فضائل انقلاب و حکومت اسلامی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک معجزه الهی بود، انقلابی که توانست ندای اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان برساند.

وی مهمترین اوصاف یاران امام را بصیرت و دارا بودن عالی ترین معرفت دینی دانست و افزود: شخصیت، تقوا، هیبت و قدرت ولایت امام امت، با پشتبانه مردم توانست رژیم منفور را سرنگون کند و امروز به برکت نظام اسلامی، انقلاب و ولایت است که جمهوری اسلامی ایران سربلند است.

خطیب جمعه دهلران از مهمترین فضائل امام(ره) را جانشینی امام زمان بودن دانست و گفت: حرکت امام با برکت ترین، مؤثرترین و قدرتمندترین حرکت عصر غیبت بود که توانست اسلام را یاری کند و خداوند متعال را شاکریم که با جانشینی به حق مقام عظمای ولایت حرکت و هیبت امام، راه خود را قدرتمندانه طی می کند.

وی به برخی جملات و حملات به جایگاه شورای محترم نگهبان اشاره و اظهار کرد: حمله به شورای نگهبان حمله به نظام و عبور از قانون است، و عبور از قانون نیز خواست دشمنان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه انتخابات آتی بسیار مهم و نیاز به بصیرت دارد، ادامه داد: برخی از مسئولان نیز باید در جایگاه مجریان انتخابات مواظب حرف زدن ها، اعمال و رفتارشان باشند، باید بی طرفی خود را قولاً و عملاً اجرا کنند زیرا سلامت انتخابات بسیار با اهمیت است، زیرا دشمنان ما الی الخصوص آمریکایی ها به این انتخابات چشم طمع دوخته اند.

وی حضور باشکوه در انتخابات را باعث استحکام نظام اسلامی و انقلاب دانست و گفت: باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه و نصب العین قرار دهیم و در انتخاب افراد اصلح ملاک و معیارمان خداوندمتعال و نظام اسلامی باشد.

خطیب جمعه دهلران به موضوع پسابرجام و ورود و خروج کشورهای خارجی اشاره و بیان داشت: در پسابرجام باید مواظب باشیم که مصرف کننده نباشیم، زیرا در این زمان باید چرخ کارخانه ها به حرکت دربیاید، از رکود خارج شویم ، جوانان تحصیل کرده بیکار را توجه داشت و با افزایش تولیدات داخلی، صادرکننده باشیم.

وی به رزمایش مهم و با اقتدار ولایت 94 نیروی دریایی ارتش اشاره و بابیان اینکه این رزمایش جهت آزمایش توانمندی ها و آمادگی های قوای مسلح کشورمان است، اظهار داشت: امروز قوای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین نیروی نظامی دنیا است که با برخورداری از نیرو و قدرت الهی اقتدار خود را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام موسوی به موضوع کلنگ زنی طرح ها و پروژه ها اشاره نمود و گفت: مسئولان به وعده های داده شده خود عمل کنند، زیرا آثار کلنگ زدن ها را باید مردم ببینند.

وی درپایان خواستار رسیدگی به مشکلات ذرت کاران درخصوص پرداخت حق المحصول آنان شد و گفت: مسئولان محترم دراین خصوص رسیدگی کنند تا بخشی از مشکلات کشاورزان مرتفع شود.


ارسال نظرات