خبرهای داغ:
فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید قاسمی همدان:

بیش از 30 درصد نوجوانان حداقل یک بار مورد مزاحمت سایبری واقع شده‌اند

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید قاسمی همدان گفت: بیش از 30 درصد نوجوانان حداقل یک بار مورد مزاحمت سایبری واقع شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۷۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید ارتقایی امروز در جمع والدین دانش‌آموزان مدارس رضوان وعین‌القضات اظهار داشت: کم حرفی، کم تحرکی، انزوا و کم غذایی از علائم ابتلا به اعتیاد اینترنتی است.

وی با اشاره به تحقیقات دانشمندان دانشگاه‌ هاروارد مبنی بر آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی به ابعاد این آسیب‌ها پرداخت و افزود: این شبکه‌ها اعتیادآور بوده و فعالیت در این شبکه‌ها و انتشار اطلاعات شخصی لذت‌بخش است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید قاسمی همدان در ادامه با اشاره به برخی از شبکه‌های پیام‌رسان فوری مانند تانگو، لاین، تلگرام، ویچت، وایبر و.... به مزایا و مضرات آنها پرداخت و تاکید کرد: از جمله راه‌های نفوذ در تلفن همراه خواندن کارت حافظه، ضبط صدا، خواندن اطلاعات، همگام‌سازی ارسال پیامک بدون باخبر شدن فرد (حتی در صورت خاموش بودن و خارج کردن سیم کارت و نبود وای‌فای) است.

وی به بررسی ایمنی شبکه‌ها پرداخت و افزود: بیش از 30 درصد نوجوانان حداقل یک بار مورد مزاحمت سایبری واقع شده اند.

ارتقایی با بیان اینکه یکی ازخطرناکترین شبکه‌های اجتماعی تانگو است، بیان داشت: با توجه به اینکه تلگرام نیز امکان فیلترینگ را ندارد انواع موضوعات غیر اخلاقی در آن وجود دارد و کودکان در معرض این خطر هستند.

در پایان به مسائل امنیتی در مقابل با شبکه‌های اجتماعی پرداخت و افزود: برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند با رمزگذاری اطلاعات از سرقت آنها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات