استان چهارمحال‌وبختیاری واقعاً نیازمند توجه ویژه است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان نیازمند توجه ویژه است گفت: هر قدمی که بنیاد مستضعفان برای آبادانی چهارمحال‌وبختیاری بردارد، جبران ظلم و ستم طواغیت در حق این استان است.
کد خبر: ۸۶۲۷۸۴۵
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار با محمد سعیدی‌کیا رییس بنیاد مستضعفان کشور اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و امکاناتی که در اختیار این مجموعه قرارگرفته فرصت مغتنمی هم برای کشور و هم برای حضرتعالی است که بتوانید در جهت استضعاف‌زدایی از کشور و استان هایی همچون چهارمحال‌وبختیاری کار جدی انجام بدهید.

وی با یادآوری ظلم و ستمی که رژیم طاغوت در حق جمهوری اسلامی ایران روا داشتند خاطرنشان‌کرد: رژیم طاغوت و شاهنشاهی سال‌های سال، هر چه توانستند بر سَر این کشور و از همه بدتر بر سَر استان‌هایی همچون چهارمحال‌وبختیاری زدند و واقعاً نگذاشتند این استان‌ها جایگاه خودشان را در کشور پیدا کنند و در حق این استان‌ها اجحاف بزرگی صورت گرفت.

امام‌جمعه شهرکرد تأکید کرد: اما به لطف الهی و برکت انقلاب اسلامی و در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران فضای کار، تلاش و آبادانی نسبت به قبل از انقلاب متفاوت‌تر شده است و قابل مقایسه با گذشته نیست.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: اگرچه در حال حاضر دستاوردها و برکاتی که انقلاب و نظام اسلامی برای ملت ایران به ارمغان آورده است به‌هیچ‌عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست اما همچنان استان‌هایی همچون چهارمحال‌وبختیاری واقعاً نیازمند توجه و نگاه ویژه هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با اشاره به این‌که متأسفانه فقر و کمبود امکانات در همه عرصه‌ها در برخی از مناطق استان به‌وضوح مشاهده می‌شود تصریح کرد: وقتی انسان به گوشه و کنار استان سفر می‌کند و از نزدیک موقعیت اجتماعی و وضعیت روستاها، راه‌ها وزندگی و معیشت مردم را مشاهده می‌کند، واقعاً «آه» از نهاد انسان برمی‌خیزد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان تأکید کرد: حق و عدالت اقتضاء می‌کند که از این امکاناتی که خدای متعال در اختیار نظام جمهوری اسلامی قرار داده برای حاکم کردن عدالت در کشور، استان‌هایی مثل چهارمحال‌وبختیاری در الویت بهره‌مندشدن قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نکونام با تأکید بر این‌که استان چهارمحال‌وبختیاری واقعاً نیازمند توجه ویژه است افزود: اعتقاد اینجانب این است که بنیاد مستضعفان خیلی دِیر به استان چهارمحال و بختیاری توجه می‌کند چراکه این استان واقعاً نیازمند است؛ بنابراین هر قدمی که برای رشد و آبادانی این استان برداشته شود رضای خدای متعال را درپی خواهد داشت، چراکه ظلم و اجحافی که ستمگران و طواغیت در حق این استان روا داشتند را جبران می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: امیدوار هستیم شما با این امکانات که در اختیاردارید و طرح‌هایی که اجرا می‌کنید بتوانید، «استضعاف» را از این استان برطرف کنید و با ایجاد اشتغال و آبادانی، معیشت مردم این استان را بالا ببرید.

در ابتدای این دیدار رییس بنیاد مستضعفان کشور از تبدیل شدن استان چهارمحال و بختیاری به قطب تولید چادر مشکی در کشور خبر داد و گفت: کارخانه حجاب چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ماشین آلات مدرن سالانه ده میلیون متر پارچه مشکی تولید و روانه بازار خواهد کرد و منطقه تولید چادر مشکی تبدیل خواهد شد.

وی از ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد و افزود: با توافق نامه ای که بین بنیاد مستضعفان و استانداری استان منعقد شد تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به واحدهای صنعتی داده خواهد شد.

همچنین قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری از احداث دامداری 5 هزار رأسی با کمک بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: راه اندازی سه گاوداری در استان، احداث گلخانه در دو منطقه استان و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری شیدا از مهم‌ترین توافقات با بنیاد مستضعفان است.

ارسال نظرات