خبرهای داغ:
دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی:

سناریوی امریکا نفوذ در دو سطح داخلی و خارجی است/ دشمنی ادامه دارد

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی گفت: سناریوی امریکا نفوذ در جمهوری اسلامی ایران در دو سطح داخلی و خارجی و تغییر در نسل جوان ایرانی است.
کد خبر: ۸۶۲۷۵۶۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمود نبویان ظهر چهارشنبه در نشست بصیرتی «روشنگری و تبیین» ویژه مبلغان خواهر و برادر استان همدان با اشاره به اینکه بعد از برجام مقام معظم رهبری مسئله مهم نفوذ را مطرح و احساس خطر کردند، گفت: نزدیک به ۸۰ بار این بحث از طرف ایشان مطرح شد که هیچ خطری امروز بالاتر از خطر نفوذ به جنگ ارزش‌ها نیامده است.

وی با بیان اینکه امریکا دو استراتژی داشت که در هر دوشکست خورد، گفت: ویژگی هر دو این بود که تقابلی بودند اما امروز امریکا به استراتژی سوم رسیده است.

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی افزود: نقطه عطف استراتژی سوم «توافق هسته‌ای ژنو تا وین» بود که این بار تقابلی نبود بلکه تعاملی بود و امریکا از طریق این استراتژی ضربه به نظام جمهوری اسلامی را در پی گرفته است.

امریکا به توافق با ایران احتیاج داشت

نبویان با اشاره به این‌که اوباما بعد از ۲۳ تیرماه ۹۴ که توافق هسته‌ای صورت گرفت سعی کرد کنگره را قانع کند تا توافق را بپذیرند، گفت: برخورد امریکا با چین و ریگان با شوروی برخورد مذاکره‌ای بود همچنان که در درون ایران افرادی هستند که بانفوذ به آن‌ها می‌توان ایران را تصاحب کرد.

وی در ادامه بابیان اینکه نفوذ با جاسوسی متفاوت است و آمریکایی‌ها با تبلیغات منفی در اذهان عمومی مردم نفوذ می‌کنند، افزود: امروز مسئولانی در کشور وجود دارند که کار امریکا را راحت کرده‌اند و آنچه دشمن می‌خواهد را انجام می‌دهند.

وی بابیان این‌که رئیس سابق ستاد مشترک ارتش امریکا می‌گوید توافق هسته‌ای تنها راه تغییر رژیم ایران است، افزود: توافق وین ۲۳ تیر انجام شد اما ۲۱ روز قبل از این توافق رهبری دیداری با کارگزاران نظام داشتند و در آن دیدار فرمودند که امریکا به این توافق احتیاج دارد و می‌خواهد صنعت هسته‌ای ایران را دکوری کند.

وی همچنین ادامه داد: در جریان توافق وین مسئولان مملکت آنچه دشمن می‌خواهد را انجام می‌دهند و جالب اینجاست جشن هم می‌گیرنند.

سناریوی امریکا نفوذ در دو سطح داخلی و خارجی است

نبویان بابیان اینکه سناریوی امریکا نفوذ و سرنگونی جمهوری اسلامی ایران در دو سطح داخلی و خارجی و تغییر در نسل جوان ایرانی است افزود: واقعیت این است که جوانانی که ۲۵ درصد آن‌ها بیکارند آماده هر تغییری هستند و متأسفانه آمار بیکاری روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هدف دیگر امریکا حمایت از جوانان غرب‌گرا در داخل است گفت: به نظر من تندروهایی در داخل وجود دارند که اگر تقویت شوند امریکا به اهداف شوم خود خواهد رسید.

وی همچنین تأکید کرد: خطری که انقلاب را تهدید می‌کند این است که امریکا از راه توافق به همه‌چیز حتی تقویت موضع تندروها خواهد رسید و با سرمایه‌گذاری در توافق هسته‌ای به دنبال تقویت اصلاحات سیاسی و تداوم حضور تندروها است.

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: انواع نفوذ فرهنگی و فکری، سیاسی، اقتصادی و امنیتی ازجمله راه‌های نفوذ غرب است.

نبویان همچنین عنوان کرد: رهبری نفوذ فکری و فرهنگی را از همه خطرناک‌تر دانسته است و فرموده دشمن سعی دارد باورها را تغییر دهد، دشمن سعی می‌کند باورها را دگرگون و جابه‌جا کند و میلیاردها تومان برای رسیدن به اهدافش خرج می‌کند.

چهره‌ امریکا را بزک‌کرده‌اند

وی بابیان اینکه نفوذ فرهنگی شش قسم دارد ادامه داد: رخنه در باورهای دینی ازجمله‌ آن‌هاست؛ امروز اگر مسئولی معتقد باشد آن چه دشمن می‌خواهد درست است همین برای پیروزی امریکا کافی است.

نبویان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دو سال آخر دولت احمدی‌نژاد وضع اقتصادی خراب شد آن موقع تحریم‌ها باعث شده بود اما الآن که وضع اقتصادی کشور به بحران صددرصدی رسیده است دلیل چیست؟

وی گفت: عده‌ای مطرح می‌کنند توافق با امریکا حلال مشکلات اقتصادی است و ما بدون رابطه با امریکا نمی‌توانیم مشکل اقتصادی خود را حل کنیم، همچنین عنوان می‌کنند برای چه مرگ بر امریکا می‌گوییم و چرا امام گفت امریکا شیطان بزرگ است.

وی ادامه داد: هزاران هزار بار مقام معظم رهبری فرموده است چهره‌ امریکا را بزک‌کرده‌اند و گول ظاهرنمایی‌ها را نخورید.

نبویا گفت: تازه محرم صفر تمام‌شده ارزش‌ها را فراموش نکنیم چراکه اگر امریکا خودش را در ایران جا بیندازد کار ما تمام است و اگر مسلمانید مواظب رخنه در باورهای انقلابی خود باشید.

دشمنی امریکا ادامه دارد

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: مواظب تغییر در اهداف انقلاب با حفظ صورت و ظاهر آن باشید چراکه باقی ماندن جمهوری اسلامی ایران بستگی به عمق فکری مردم دارد.

نبویان با اشاره به اینکه  دو نوع جهان‌بینی داریم اول دیپلماسی قرانی و دوم دیپلماسی لبخندی که غربی است بیان کرد: روزنامه‌هایی که می گویند رابطه با امریکا چه اشکالی دارد خودشان کفار هستند و کسی که تولی سران کفر را بکند خودش از آن‌هاست.

وی همچنین با اشاره به اینکه حاصل رابطه با امریکا این است که مردم را از تحریم بترسانیم افزود: چاقوی امریکا وقتی برنده نباشد روبه مصالحه می‌آورد. همچنین رهبری فرموده کسی جرات جنگ با ایران را ندارد چراکه توانایی مقابله با جهان اسلام را نخواهند داشت.

نبویان بابیان این مطلب که آن‌هایی که مریض سیاسی هستند مردم را به رعب و وحشت جنگ می‌اندازند گفت: امریکا شاهنشاه را پناه داد و ۲۰ میلیارد دلار پول ایران را در حساب‌های آمریکایی بلوکه کرد. همچنین  انواع گروه‌ها را به جان ملت ایران انداخت، انواع کودتاهای مختلف را برپا کرد، به کارتر دستور داد رابطه خود را با امام قطع کند و در ادامه ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کردند اما بازهم نتوانست به ایران ضربه بزند.

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنی امریکا ادامه دارد گفت: ما اسیر و جانباز و شهید کم نداریم. همچنین انواع فتنه‌ها از ۸۸ گرفته تا انواع تحریم‌ها را متحمل شدیم اما کشوری که هرروز بگوید همه گزینه‌های نظامی روی میز است قابل‌اعتماد نیست.

هر زمانی که به امریکا لبخند زدیم شکست خوردیم

نبویان همچنین عنوان کرد: امروز دیپلماسی لبخند و غرب‌گرا حاکم شده است. آن‌هایی که می‌گویند رابطه با امریکا مشکل ما را حل می‌کند بدانند رهبری با ۲۸ شرط رابطه‌ برجام را قبول کرده است.

وی ادامه داد: اگر شخصیت اول یک نظام توافق بین‌المللی را با ۲۸ شرط بپذیرد معنی واضح آن چیست؟ رهبری فرمود ما هزینه سنگینی داده‌ایم و همین مقدار اندکی که به دست آوردید حاصل مقاومت ملت ایران است.

وی همچنین بابیان اینکه آنچه ما می‌خواستیم محقق نشد و بهتر از این هم می‌توانست عمل شود افزود: یک مورد مثبت رابطه با امریکا را برای مردم مستند بگویید.

نبویان خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند برجام ۶ مشکل اساسی دارد و مذاکرات دچار ابهام و ضعف ساختاری است که در صورت فقدان مواظبت دقیق و لحظه‌به‌لحظه می تواند خطرات و خسارات بزرگی به حال و اینده ایران وارد کند.

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه غنی‌سازی را از ۲۰ درصد به صفر درصد رساندند گفت: بدبختی بزرگ‌تر این است که آموزش دانش غنی‌سازی در فوردو هم ممنوع شده است و در حفره‌های غنی‌سازی بتن ریخته شد این مصداق واقعی نفوذ دشمن است.

نبویان تأکید کرد: هرزمانی که به امریکا لبخند زدیم و سیاست قرانی را کنار گذاشتیم شکست خوردیم و تمام مراکز نظامی ما تعطیل شد و این عین بدبختی است.

برای تحقیر ایران ۶ نوع نظارت بر روی ایران تعیین‌شده است

 وی ادامه داد: در کتاب روحانی تحت عنوان «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» آمده است اماکنی که آژانس خواسته بود بازدید کند سرویس‌هایی بود که «اف بی ای» امریکا برای آژانس تعیین کرده بود.

نبویان بابیان اینکه فقط برای تحقیر ایران ۶ نوع نظارت بر روی ایران تعیین‌شده است گفت: اولین نوع نظارت پادمان است یعنی هر کشور هسته‌ای اگر جزو «ام پی تی» باشد آژانس هسته‌ای فعالیت‌ها و موارد هسته‌ای آن را باید بررسی کند.

وی بابیان اینکه دومین نظارت این است که اگر کشوری فعالیت‌های هسته‌ای خود را اعلام نکرد به پروتکل الحاقی باید پیوندد گفت: هرگاه آژانس بخواهد که از تأسیسات هسته‌ای کشوری بازدید داشته باشد این اقدام هر نقطه و هرزمان که آژانس بخواهد انتخاب و بازدید می‌شود.

نبویان همچنین در ادامه افزود: سومین نوع نظارت اقدامات شفاف ساز بوده یعنی قرار است وجب‌به‌وجب خاک ایران بازرسی شود.

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی افزود: چهارمین نوع نظارت این است که ایران باید به شورای امنیت سازمان ملل فعالیت‌های هسته‌ای خود را گزارش دهد.

نبویان همچنین ادامه داد: پنجمین نوع نظارت این است که توافق برجام ضمیمه دارد که شامل تعهدات ایران و امریکا و کمیسیون مشترک می‌شود درواقع ۱۶ وظیفه برای کمیسیون مشترک لحاظ شده است که برای ۱۵ وظیفه لحاظ شده اجماع و اتفاق آرا لازم است به‌جز یک مورد که آن‌هم نظارت بر اماکن هسته‌ای ایران است.

وی بابیان اینکه ششمین نوع نظارت، نظارتی است که امریکا و سایر اعضای کمیسیون مشترک صنایع هسته‌ای ایران را بازدید کنند گفت: در مورد اقلام دومنظوره که در صنایع مختلف نظامی و غیرنظامی به کار می‌روند ایران باید به کشورهای صادرکننده اجازه دهد که استفاده‌ نهایی آن اقلام در ایران را مورد راستی آزمایی قرار دهند.

محدودیت‌های ۱۰ و ۲۰ ساله هم در برجام وجود دارد

نبوی همچنین ادامه داد: ایران باید به کارگروه خرید، تقاضای خرید کالاهای دومنظوره را ارائه دهد و تائید این خرید در کارگروه به اجماع آرا نیازمند است بعدازآن به کمیسیون مشترک و شورای امنیت سازمان ملل برود و بعدازآن ایران می‌تواند جنس را تهیه کند اما به کشور صادرکننده باید اجازه دهد که استفاده نهایی آن را در ایران راستی آزمایی کند.

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این قوانین فقط مختص ملت ایران است گفت: روحانی در ۲۳ تیرماه گفت ملت ایران، ما محدودیت بالاتر از ۸ سال را نپذیرفتیم این در صورتی است که محدودیت‌های ۱۰ و ۲۰ ساله هم در برجام وجود دارد.

نبویان با اشاره به این‌که چرا مسئولان دقتی در ترجمه متن برجام نداشته‌اند افزود: حتی ۲۵ سال بعد محدودیت ما تمام نمی‌شود و در برخی از خطوط مذاکره ما محدودیت ابدی را پذیرفته‌ایم.

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که ما توانایی نظامی بالایی داریم اما در تعهد هسته‌ای سوخت تمامی راکتورهای قدرت و تحقیقاتی حال و آینده را به خارج صادر کرده‌ایم ایران تا ابد نمی‌تواند بازآفرینی کند.

نبویان افزود: برای امنیت اسراییل ما حتی علم باز فراوری را نباید تا ابد بخواهیم.

وی همچنین تأکید کرد: متأسفانه مسئولان نظام متن توافق برجام را با دقت نخوانده‌اند.

دبیر کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان تأکید کرد: روحانی و علی لاریجانی تنها مسئولان اصلی اشتباهات در بحث برجام هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار