رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس:

مجلس نمی‌تواند در اسناد برنامه ششم دست ببرد/ناچاریم برنامه پنجم را تمدید کنیم

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس با اعلام اینکه دولت در تدوین برنامه ششم به تکلیف و رویه معروف عمل نکرده است، گفت: مجلس نمی‌تواند در اسناد پشتیبان برنامه ششم دست ببرد، با توجه به شرایط کنونی ناگزیر هستیم برنامه پنجم توسعه را یکسال تمدید کنیم.
کد خبر: ۸۶۲۷۴۲۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به اعلام دولت مبنی بر تهیه اسناد پشتیبان برای احکام برنامه  ششم توسعه گفت : در اسناد پشتیبان دستهای مجلس بسته است و نمی تواند وارد آن  شود.

وی گفت :دولت باید اسناد پشتیبان را برای تصویب در مجلس به برنامه تبدیل کند .

مصباحی مقدم گفت : با توجه به شرایط کنونی ناگزیر هستیم  برنامه پنجم توسعه را یکسال تمدید کنیم .

وی افزود: اکنون مشخص نیست که در کدام برنامه  با توجه به اسناد اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز می خواهیم بودجه را از نفت جدا کنیم .

مصباحی مقدم گفت : اینکه  دولت می گوید  احکام دائمی را از برنامه ششم توسعه کم کرده است برای مجلس مهم نیست بلکه  در کتابچه ای که با عنوان  لایحه احکام  مورد نیاز برنامه ششم توسعه  به مجلس ارائه شده است نرخ سرمایه گذاری ، تورم ، بیکاری ، بهره وری و شاخص های کلان در حوزه های مختلف پیش بینی نشده است .

وی افزود : بر اساس قانون  برنامه  شامل اهداف ، الزامات ، راهکارها ، شاخص ها و مجموعه ای از موضوعات هدف گذاری 5 ساله کشور است که دولت  می خواهد آن را انجام دهد .

مصباحی مقدم گفت : با توجه به کتابچه ای که دولت  برای برنامه ششم  به مجلس ارائه کرده است  اکنون  مجلس شورای اسلامی می تواند شخصا برنامه را تهیه و در قالب طرح به صحن علنی ارائه کند .

وی افزود : البته  می توانیم گروه مشترک کاری با دولت ایجاد و فصول و مواد را از آنچه که  دولت به عنوان اسناد پشتیبان  ارائه می کند استخراج کنیم .

مصباحی مقدم گفت : با توجه به تاخیر در ارائه  سند  برنامه ششم توسعه  بودجه  95 بدون برنامه  بالادستی است زیرا برنامه های 5 ساله به بودجه  جهت می دهند  .

مصباحی مقدم گفت : دولت باید  هر سال درباره اجرای برنامه توسعه گزارش دهد اما اکنون  چیزی مشخص نشده است که دولت  بخواهد  درباره آن گزارش دهد .

وی گفت : اولویت های سرمایه گذاری در لایحه  برنامه ششم توسعه مشخص نیست و سرمایه گذار نمی داند در کدام حوزه باید سرمایه گذاری کند .

وی گفت : اگر الزامات لایحه برنامه ششم توسعه در اسناد  پشتیبان بیاید دیگر قانون نیست و کسی به اسناد پشتیبان مراجعه نمی کند چون مقاله است .

ارسال نظرات