نقوی حسینی خطاب به روحانی:

مگر سرهنگ هستید که دستور می دهید کدام جناح در مجلس باشد یا نباشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آقای رئیس جمهور که قبل از انتخابات ریاست جمهوری گفتند: من سرهنگ نیستم حقوقدان هستم؛ خوب است الان به وجوه حقوقدانی موضوع توجه کند؛ اینجا بحث سرهنگی نیست که شما دستور دهید این جناح نباید در مجلس باشد و این جناح باید باشد.
کد خبر: ۸۶۲۶۳۱۴
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در رابطه با رایزنی دولت در خصوص ردصلاحیت شده ها تصریح کرد: مکانیزم بررسی صلاحیت‎های کاملا مشخص است و همه باید به نتیجه بررسی قانونی کاملا شفاف هیئت های نظارت و شورای نگهبان تمکین کنند و نتیجه بررسی ها را بپذیرند.

نقوی حسینی در ادامه تاکید کرد: افراد رد صلاحیت شده با رفتار، عمل و اقداماتشان خود باعث رد صلاحیتشان شده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارداشت: کسانی که در دولت ادعای قانون گرایی می‎کنند؛ بارها در زمان کاندیداتوری و رقابت های انتخاباتی خود، دولت قبل را محکوم به بی‎قانونی می‎کردند الان خود دچار بی قانونی شده اند.

 نماینده مردم ورامین در مجلس بیان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی هر سه قوا  را از یکدیگر مجزا کرده و این سه قوا حق دخالت در امور هم را ندارند؛ قوه مجریه هم در امور مربوط به رهبری  نمی‎تواند دخالت کند و قانون هم چنین اجازه ای به او نمی‎دهد؛ شورای نگهبان نیز زیرمجموعه قوه مجریه نیست که رئیس جمهور بخواهد دخالتی در آن بکند و اقدامی در قبال تصمیمات آن انجام دهد؛ نظارت شورای نگهبان نیز استصوابی است و هیچ کس نمی تواند نظری بر شورای نگهبان تحمیل کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: رایزنی و تهیه لیست و اینکه چه کسی باید بیاید و نیاید خلاف قانون است؛ قوه مجریه مجری انتخابات است و حق ندارد بگوید فلان جناح باید در مجلس باشد و آن جناح دیگر نباشد.

وی یادآور شد: هیچ کس نمی‎تواند برای ملت ایران باید و نباید تعیین کند؛ انتخابات را مردم تعیین می‎کنند و مردم رای می دهند و اگر قرار است جناحی در مجلس باشد باید آرای ملت را کسب کند و اگر قرار است ملتی در مجلس نباشد حتما ملت به او رای نمی‎دهند که در مجلس نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: آقای رئیس جمهورکه قبل از نمایندگی  گفتند: من سرهنگ نیستم حقوقدان هستم؛ خوب است الان  به وجوه حقوقدانی موضوع توجه کند؛ اینجا بحث سرهنگی نیست که شما دستور دهید این جناح نباید در مجلس باشد و این جناح باید باشد.

نقوی حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: انتخابات دستوری نیست؛ اینکه مردم چه کسانی را باید انتخاب کنند به خودشان مربوط است و اینکه چه کسانی تایید و رد صلاحیت شوند به شورای نگهبان مربوط می‎شود، دولت و وزارت کشور نیز باید زمینه را برای حضور حداکثری ملت فراهم بکنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار