ساخت نیروگاه های هزار مگاواتی با همکاری روس و چین در بوشهر

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان صبح امروز از آغاز ساخت دو نیروگاه اتمی هزار مگا واتی در آینده‌ای نزدیک خبرداده است.
کد خبر: ۸۶۲۵۵۸۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰



به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، در خصوص جزئیات این دو نیروگاه هزار مگاواتی پیش از این مسؤولین سازمان انرژی اتمی توضیحاتی داده بودند

رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از این گفته بود:‌ در جنب نیروگاه فعلی در بوشهر قرار است ۲ نیروگاه احداث شود که قرارداد آن با روس‌ها منعقد و کار ساختمانی آن آغاز شده است. 

وی افزوده بود: ‌آن نیروگاه‌ها علاوه بر تولید برق طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که آب دریا را هم شیرین کنند زیرا هر نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی قادر است حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰ هزار متر مکعب آب دریا را در روز شیرین کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با بیان این که با احداث این نیروگاه‌ها می‌توانیم قریب به ۶۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین به استان بوشهر تزریق کنیم، گفته بود: هم اکنون کل آب مصرفی بوشهر کمتر از ۳۰ الی ۴۰ هزار متر مکعب در روز است و وقتی ۵۰۰ هزار الی ۶۰۰ هزار متر مکعب آب به این استان تزریق شود تصور کنید که چه تحولی در رشد اقتصادی، ‌اجتماعی و صنعتی آ‌ن استان ایجاد می‌شود.

علاوه براین، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم گفته بود: مذاکرات ایران با روسیه برای ساخت نیروگاه‌های جدید مربوط به این دوره نیست، بلکه قراردادی که سال 1371 بین سازمان انرژی اتمی ایران و روسیه منعقد شد برای ساخت چهار نیروگاه تولید برق بود که یک نیروگاه آن یعنی نیروگاه اتمی بوشهر اکنون ساخته‌شده است.

وی ادامه داده بود:‌ هم‌اکنون در همین منطقه که امروز نیروگاه بوشهر ساخته شده است، می‌توان چهار نیروگاه هزار مگاواتی دیگر ساخت که به لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر است.وی همچنین به مباحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: یک‌نیروگاه هزار مگاواتی پنج تا شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ به همین دلیل وقتی می‌خواهید تصمیم بگیرید باید همه شرایط از جمله مسائل مالی، فنی، اجتماعی و حتی سیاسی در نظر گرفته شود .

گفتنی است در خصوص دیگر نیروگاه‌های ۱۰۰۰ مگاواتی علی اکبر صالحی امروز هم سخن گفته است.

وی با بیان این که دو نیروگاه کوچک دیگر نیز با همکاری چین خواهیم ساخت، خاطرنشان کرده است:‌ در روز اجرای برجام بر همکاری کشورها در توسعه هسته‌ای ایران تاکید شده و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی آماده همکاری هستند و شرایط با قبل تفاوت کرده است.انتهای پیام/

منبع:گام نیوز

ارسال نظرات