علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بر اجرای مو به موی ۹ نکته رهبر معظم انقلاب در مورد برجام از سوی دلتمردان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۶۲۵۳۶۷
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  آیت الله محسن قمی اظهار داشت: ما در شرایطی   به سر می بریم که بعد از ۱۲ سال تحریم ظالمانه علیه کشور مان ، قرار است به تدریج این تحریم ها را بر دارند، ۱۲ سال به ما گفتند شما می خواهید سلاح اتمی بسازید در حالی که بار ها گفتیم ما نیازی به سلاح اتمی نداریم.

وی بیان کرد: سلاح اتمی ما همین دانشجویان، دانش آموزان و بسیجیان هستند، رهبر معظم انقلاب هم استفاده و تولید از سلاح اتمی را حرام اعلام کرده اند، اما به رغم اینکه دشمنان ما هم این موضوع را می دانستند، با این حال باز هم ایران را متهم می کردند، این در حالی است که ما انرژی هسته ای می خواهیم نه سلاح هسته ای آن هم برای استفاده صلح آمیر ، چطور است که کشوری مانند سوئیس80  درصد انرژی خود را از انرژی هسته ای تامین می کند اما ما نباید داشته باشیم.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: یک صدم جمعیت دنیا در ایران است، در دنیا 400  نیرو گاه هسته ای وجود دارد بنابر این حداقل ما باید در حال حاضر چهار نیرو گاه هسته ای داشته باشیم، ما انرژی هسته ای را برای پزشکی، کشاورزی، برق و… می خواهیم اما آنها ما را به دروغ مشغول مسائلی کردند که بحمدالله در حال حاضر با تدبیر مقام معظم رهبری در شرایطی قرار گرفتند که مجبور شدند همراهی کنند.

وی خطاب به مسئولین اظهار کرد: قدر دانشمندان هسته ای را خوب بدانیم، اینها افتخار آفریدند. ما ۲۳ فروردین سال ۱۳۸۳ برای اولین بار به انرژی هسته ای دست یافتیم، نکته ای که ما از دولت مردان می خواهیم این است که امکانات را فراهم کنند تا این دانشمندان با بهره گیری از تکنولوژی هسته ای به مردم خدمت کنند، کشور نیاز دارد و این نیاز باید توسط دانشمندان داخلی تامین شود، امیدواریم دولت به این خواسته توجه کند همانطور که در گذشته توجه داشته است.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری اعلام کردند ما اهل مذاکره ایم و از مذاکره فرار نمی کنیم اما چند نکته اعلام کردند، یک اینکه ما به دلیل سابقه نامطمئن آمریکا، به آمریکا اعتماد نداریم ما هنوز یادمان نرفته ۱۷ هزار شهید ترور داده ایم ، تروریست هایی که توسط آمریکا حمایت می شوند، بخش عمده آن سازمان مجاهدین خلق هستند، ۳۷ سال است که با رفتارهای تروریستی مانند داعش  مقابله می کنیم.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما یادمان نرفته کشور جماهیر شوروی را آمریکایی ها به ۱۵، ۱۶ کشور تقسیم کردند، یکی از آنها روسیه بود که به آمریکا اعتماد کرد و پیمان راهبردی را انعقاد کردند، اما آمریکایی ها به جای اینکه به این پیمان وفادار باشند در صدد توطئه بر آمدند، یکروز در گرجستان خیانت کردند و انقلاب مخملی راه انداختند، یک روز در اکراین علیه رئیس جمهور قانونی قیام کردند و وزیر خارجه آلمان در تظاهرات شرکت کرد، رئیس جمهوری قانونی اکراین را برکنار کردند و یک روز هم اعلام کردند روسیه گرچه کوچک شده اما هنوز پهناور است و باید تجزیه شود، کم کم مقامات روسیه فهمیدند به چه گرگی اعتماد کردند و مطلع شدند، نمونه آن مسئله سوریه است.

وی تصریح کرد: ما بنا بر تدبیر مقام معظم رهبری و تجربه می گوییم: به آمریکا اعتماد نداریم و در اجرای برجام نباید خوش بین بود، حضرت آقا فرمودند اقدامات در برجام متناظر و یک به یک باشد، ما مواد غنی سازی خودمان را به خارج کشور می دهیم اما قبل از آن باید مواد اورانیوم طبیعی وارد کشور شده باشد نه اینکه مواد غنی سازی را بدهیم و بعد آنها مواد طبیعی اورانیوم را بدهند.

آیت الله قمی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند در مسئله اراک اولاً قرارداد با کشور های سازنده آب سنگین منعقد شود و بعد از این قلب راکتور بیرون آید، ما بر اساس دقت هایی که مقام معظم رهبری داشته اند پیش برویم، از دولت مردان می خواهیم آن ۹ نکته تاریخی رهبری را مو به مو رعایت کنند، تا دشمنان ما چیزی جز زیان نبینند.

وی گفت: مسئله دوم این است ما اهل تسلیم نیستیم و این درس را از کربلا و قیام عاشور یاد گرفته ایم. هیچ وقت ملت ما زیر بار زود نرفته است.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: در عین حال ما هرگز به دنبال جنگ و ایجاد بحران در منطقه نیستیم، ما پس از پیروزی انقلاب به هیچ کشوری حمله نکردیم ولی به ما حمله کردند، الان  سعودی های نادان و وهابیت جنایت کار منطقه را به آشوب می کشند، سیاست ما این است که به جوانان خام و حاکمان حجاز اجازه ندهیم که منطقه را آنطور که اسرائیل و آمریکا می خواهد به آشوب کشیده شود، آنها می دانند توان نظامی ما چیست! ما اهل ایجاد کردن بحران نیستیم.

وی عنوان کرد: عزیزان ما در سازمان موشکی سپاه و وزارت دفاع موشک نقطه زن با برد دو هزار کیلو متر ساخته اند که می تواند طبقه سوم از یک ساختمان پنج طبقه در تل آویو را  مورد هدف قرار دهد، این دانشمندان موشکی ما مدتی پیش خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و اعلام کردند حالا که ما موشک هایی با برد ۲ هزار کیلومتر ساخته ایم اجازه دهید برد ۳ هزار کیلومتری آن را هم بسازیم، مقام معظم رهبری در پاسخ گفتند: ما اهل جنگ نیستیم ما اهل دفاع هستیم آن کشوری که ما را تهدید می کند برای پاسخ به آن همین موشک ۲ هزار کیلو متری کافی است.

این مقام مسئول یادآور شد: سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران این است که بازدارندگی فعال داشته باشیم یعنی کاری کنیم دشمن جرات چپ نگاه کردن را نداشته باشد، یعنی قدرت نظامی خود را بیشتر کنیم، انبار های موشکی ما باید همیشه کامل باشد و نیرو های ما آمادگی کامل داشته باشند، اینجاست که شما می بینید کشور امنیت دارد، آنچه که شما از توان موشکی ما شنیده اید بخشی از واقعیت است هنوز موشک های راهبردی فراوانی در اختیار است که رو نشده است، بعضی موشکی هایی داریم که جز آمریکا کسی ندارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این حفظ وحدت ملی در اولویت است، وحدت ملی ما عامل اقتدار انقلاب است ، رهبری فرمودند ما در کشورمان کاری به گروه های سیاسی مختلف نداریم ، برای ما یک چیز مهم است و آن جبهه انقلاب است، جبهه انقلاب یعنی قبول کردن اصل انقلاب ،شخص امام (ره)، رهبری و ولایت فقیه و حمایت از مستضعفین و… و در مقابل جبهه ضد انقلاب است، یکسری افراد در این موارد رودر بایستی می کنند و مواضع خودشان را صریح نمی گویند.

 

آیت الله قمی خاطرنشان کرد: هر کس بخواهد با آمریکا کنار بیاید، به آرمان های شهدا خیانت کند، کوچکترین زاویه ای با رهبری بگیرد و به ملت خیانت کند این ملت است که علیه آن می ایستد، اعلام صریح مواضع در مقابل ضد انقلاب وظیفه همه ماست، مقام معظم رهبری تاکید دارند اینکه این انقلاب یک نقطه نیست بلکه یک طیف است.

وی با تاکید بر حفظ وحدت با اشاره به دو انتخابات پیش رو خاطر نشان کرد: امام فرمودند همه وظیفه داریم طوری انتخابات را برگزار کنیم که عزت ملت اسلامی به رخ جهانیان کشیده شود و خاری به چشم دشمنان ما به ویژه آمریکا باشد.

ارسال نظرات