کارشناس مسایل سیاسی در گفتگو با بسیج:

روحانی، مجلس دولتی می‌خواهد

گرمابدری کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: صحبت‌های آقای روحانی در آستانه انتخابات مبنی بر اینکه دلمان می‎‎خواهد معتدلین به مجلس وارد شوند به نوعی گرایش و تمایل وی نسبت به گروه منتسب به دولت را نشان می‎دهد؛ در صورتی که نباید اینطور باشد.
کد خبر: ۸۶۲۵۲۵۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
رضا گرمابدری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور در دیدار با استانداران اظهار داشت: صحبت‌های آقای روحانی در آستانه انتخابات مبنی بر اینکه دلمان می‎‎خواهد معتدلین به مجلس وارد شوند به نوعی گرایش و تمایل وی نسبت به گروه منتسب به دولت را نشان می‎دهد؛ در صورتی که نباید اینطور باشد.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تاکید کرد: اگر قرار باشد هر مسئولی ذائقه خود را بیان و به تبلیغ آن بپردازد؛ تا حدودی معارض با برخی دلالت‎های صریح قانون است.

گرمابدری بیان کرد: قانون هم وظیفه شورای نگهبان که عهده دار بخش نظارتی انتخابات و هم وظیفه دولت که مجری انتخابات است را مشخص کرده و علاوه بر این، وظیفه مهم‌تری را به عهده شورای نگهبان گذاشته و آن اینکه شورای نگهبان باید بدون دخالت دیگران و اعمال فشاری از بیرون وظیفه خود را انجام دهد.

وی در ادامه افزود: اتفاقا آقای روحانی به همین موضوع نیز اشاره کرد که در انتخابات باید بر مر قانون عمل شود؛ شورای نگهبان نیز بر همین اصرار دارد که باید به وظایف قانونی خود عمل کند؛ اگر این دو حرف را که بر یک مسئله دلالت دارد ملاک قرار دهیم مشخص می‎شود که نباید هیچگونه فشاری از بیرون بر شورای نگهبان اعمال شود؛ چراکه شورای نگهبان برحسب وظیفه قانونی خود به مراحل مختلف مربوط به انتخابات رسیدگی می‎کند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: وقتی قانون همه چیز را مشخص کرده فشار وارد کردن بر شورای نگهبان نه به مصلحت نظام و قانون است و نه به مصلحت انتخابات.

گرمابدری در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر به همین صحبت رئیس جمهور که باید بر مر قانون عمل کنیم توجه شود، همه نیز در بحث رسیدگی به صلاحیت‎ها تمکین کنند در شکایت‎ها و روند برگزاری انتخابات و اعلام نتایج انتخابات هیچ مشکلی نباید پیش بیاید و اگر مشکلی پیش آید این مشکل ناشی از این است که برخی افراد و گروههای سیاسی مر قانون را قبول ندارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار