دارایی در گفتگو با بسیج:

نگاه شورای نگهبان به نامزدهای انتخاباتی جناحی نیست

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان پاسدار قانون اساسی است و برای او فرقی ندارد که نامزدهای انتخاباتی اصولگرا یا غیر آن باشد.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۵۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
سیدعیسی دارایی عضو کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص تهدید استعفای برخی استانداران در پی اعتراض به رد صلاحیت‌ها اظهار داشت: این برخورد، حرکت خوبی به نظر نمی‎آید و برای مسئولین ما کار بسیار ناشایسته‎ای است که بخواهند در خصوص رد صلاحیت‎ها اینگونه اظهارنظر کنند و برای آنها کسرشأن دارد.

وی تصریح کرد: بخشی از مسئولیت کشور به عهده استانداران و فرمانداران و این افراد جزء دولت تدبیر و امید هستند و باید قانون‌مدار باشند و برابر قانون عمل کنند؛ مگر پایبند به قانون اساسی نیستند، مگر دولت تدبیر وامید نیست؟ً! اگر حرف یا مستندات و مدرکی برای هر فردی دارند آن را به شورای نگهبان دهند تا مجددا آن را بررسی کنند؛ این دلیل نمی‎شود که بگویند ما استعفا می‎دهیم!

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: شورای نگهبان پاسدار قانون اساسی است و برای او فرقی ندارد که نامزدهای انتخاباتی اصولگرا یا غیر آن باشد.

وی با اشاره به هجوم گسترده‎ای که برای ثبت نام انجام گرفته بود بیان کرد: مجلس جمهوری اسلامی به فرموده امام راحل (ره) در راس امور قرار دارد و ازین جهت هر کسی نمی‎تواند به آنجا ورود پیدا کند، لذا باید به شورای نگهبان حق داد که هر فردی را برای ورود به این جایگاه مورد تایید قرار ندهد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در خاتمه خاطرنشان کرد: ازین جهت همه باید در مقابل قانون تمکین و نباید نظام و شورای نگهبان را تضعیف کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار