پارک علم و فناوری یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است

اسماعیل پیرعلی خیرآبادی پارک‌های علم و فناوری را یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد دانش بنیان دانست.
کد خبر: ۸۶۲۴۱۲۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس پارک علم و فناوری استان در نشست مشترک با دانشگاه فنی حرفه‌ای استان اظهار کرد: با توجه به نوع آموزش‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای، این دانشگاه خواستگاه و منشأ فناوریست.

وی افزود: اساتید و دانشجویان این دانشگاه از توان و ظرفیت مناسبی جهت ایجاد شرکت‌های فناور و دانش بنیان برخور دارند.

رییس پارک علم و فناوری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری(مداظله العالی) و رئیس جمهور در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های کوچک فناور نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشورهای پیشرفته ایفا می‌کنند و پارک‌های علم و فناوری نیز با ایجاد بستری مناسب جهت شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان و فناور، یکی از مؤلفه‌های اصلی اقتصاد دانش بنیان هستند.

پیرعلی افزود: با توجه به عملیاتی بودن و کارگاهی بودن دانشگاه فنی و حرفه‌ای ارتباط نزدیک پارک علم و فناوری و این دانشگاه موجب شکل‌گیری شرکت‌های فناور و در نتیجه ایجاد اشتغال در استان گردد.

رییس دانشگاه فنی حرفه ای استان در ادامه این نشست اظهار کرد: با توجه به جایگاه خاص دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای به لحاظ نحوه آموزش و نوع دانشجو، فارغ التحصیلان این دانشگاه می‌توانند خلأ فناوری در کشور را برطرف کنند.

شایق افزود: در صورت تشویق دانشجویان به سمت تبدیل ایده به محصول و تجاری سازی و مهیا نمودن بستر بتوان از این پتانسیل به طور مناسب استفاده نمود.


ارسال نظرات