واکنش غضنفرآبادی به اظهارات هاشمی در گفتگو با بسیج:

اظهارات استاندار تهران دخالت در کار شورای نگهبان است

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اظهارات استاندار تهران مبنی بر برگرداندن ردصلاحیت‎ها به عرصه انتخابات دخالت در کار شورای نگهبان است.
کد خبر: ۸۶۲۳۰۲۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، نظر به اظهارات استاندار تهران مبنی بر برگرداندن رد صلاحیت‎ها به عرصه انتخابات تصریح کرد: این مطلب دخالت در کار شورای نگهبان است و هیچ کسی در کار او نمی‎تواند دخالت کند و این کار نیاز به رایزنی ندارد.

نماینده مردم بم در مجلس بیان کرد: شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد و هیچ کس را بودن مدرک و دلیل رد صلاحیت نمی‎کند و اگر بنا بر این فرض که  صلاحیت ها را احراز نکرده باشد؛ دنبال این است که مستندات و مدارک فراهم شود تا احراز صلاحیت صورت گیرد، اما رد صلاحیت های صورت گرفته با دلیل و مدرک است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر اینکه شورای نگهبان نباید تضعیف شود، در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت نیز بایستی خود را پایبند به تفکیک نهادها دانسته و از آنجایی که مسئولان دولتی هیئت های اجرایی را انتخاب کرده اند انتظار این بود که افراد مسئله دار را در بدو امر رد می‎کردند تا این مقدار فشار روی شورای نگهبان ایجاد نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار